مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران خبر داد؛

برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان مازندران گفت: ‏هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به عنوان بزرگترین جشنواره کتابخوانی مکتوب و ‏دیجیتال برای گروه های مختلف سنی در هفت عنوان برگزار می شود.
کد خبر: ۲۹۵۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱ - 13June 2018
برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضویبه گزارش دفاع پرس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، «آرزو ولیپور» مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان که ‏با حضور استاندار مازندران و اعضای این انجمن برگزار شد، اظهار داشت: ۲۵ دستگاه اجرایی برای اجرای برنامه های هدفمند کتابخوانی انتخاب شده اند که بزودی همکاری هایمان را با آنها آغاز می کنیم.

 ولیپور پیگیری برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی استان را به طور ویژه خواستار شد و گفت: متاسفانه مازندران جزء معدود استان هایی است که دارای کتابخانه مرکزی نیست و این موضوع برای فرهنگ استان خوب نیست.

این مسئول افزود: عملکرد استان در حوزه کارکردی، اعتباری و عمرانی چشمگیر است و با شعار نشاط اجتماعی در کتابخانه های عمومی، برنامه های مختلف را اجرا خواهیم کرد که این برنامه های خلاقانه تاثیر فراوانی در افزایش عضو داشته است.

وی گفت: در فصل بهار سال جاری، با اجرای برنامه هایی مانند پویش نهج البلاغه خوانی، جشنواره کتابخانه های منتظر، پویش عیدی کتاب، طرح «114سوره، 114کتابخانه»، طرح کریمانه بخوانیم و مطالعه با طعم بهار، سعی کردیم بهار کتابخوانی را با ایجاد شور و نشاطی ویژه رقم بزنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران بیان داشت: جشنواره کتابخانه های منتظر با هدف ترویج گفتمان مهدویت برای نوجوانان و ‏جوانان و زنان خانه دار برگزار شد و طرح مطالعه با طعم بهار، سال گذشته اجرا شد که با استقبال روستاییان، امسال هم ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به عنوان بزرگترین جشنواره کتابخوانی مکتوب و ‏دیجیتال برای گروه های مختلف سنی در هفت عنوان برگزار می شود، تصریح کرد: سال گذشته ۵۴ هزار نفر در استان در این جشنواره شرکت کردند که رتبه دوم در کشور بود و امیدواریم دستگاه ها حمایت ویژه ای ‏داشته باشند تا این جشنواره با عنایت امام هشتم نقش ماندگاری در ترویج فرهنگ کتابخوانی داشته باشد.

ولیپور با اشاره به اینکه کتابخانه مستقل برای روشندلان نداریم، گفت: کتابخانه روشندلان در ساری، قائم شهر، بهشهر و چالوس وجود دارد که از امکانات آنها، روشندلان شهرستان های مجاور هم ‏استفاده می کنند که در سال گذشته ۶۰ میلیون تومان برای تجهیز این کتابخانه ها هزینه شد و اکنون برای تامین ‏کتاب های گویا و بریل به حمایت های بیشتر نیاز داریم.

خاطرنشان می شود، در این نشست با دستورات ویژه استاندار مازندران، در خصوص اتمام پروژه کتابخانه مرکزی ساری، پروژه کتابخانه مرکزی برادران لر در نوشهر، اجرای بهتر طرح مطالعه با طعم تابستان، اجرای موثرتر جشنواره کتابخوانی رضوی و تجهیز کتابخانه های نابینایان در استان، تصمیمات مهمی اتخاذ شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها