بی‌اعتنایی مشاوران ارشد ترامپ به درخواست وی برای دعوت از پوتین به کاخ سفید

منابع آگاه می‌گویند مشاوران ارشد رئیس‌ جمهور آمریکا به درخواست وی برای دعوت از ولادیمیر پوتین به کاخ سفید بی‌توجه بوده‌اند.
کد خبر: ۲۹۵۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶ - 16June 2018

بی‌اعتنایی مشاوران ارشد ترامپ به درخواست او برای دعوت از پوتین به کاخ سفیدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، روزنامه واشنگتن‌ پست به نقل از منابع آگاه نوشت مشاوران ارشد رئیس‌ جمهور آمریکا به درخواست وی برای دیدار با همتای روسش در کاخ سفید اهمیت نداده‌اند.

مشاوران ارشد دونالد ترامپ در شورای امنیت ملی درخواست وی برای دیدار با ولادیمیر  پوتین، رئیس‌ذجمهور روسیه، در کاخ سفید را نادیده گرفتند و منتظر ماندند که ببینند آیا رئیس‌جمهور دوباره این موضوع را مطرح می‌کند یا نه.

یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا به واشنگتن‌ پست گفته است ماه نوامبر سال گذشته میلادی، رئیس‌جمهور این کشور پس از دیدار کوتاه و غیررسمی با ولادیمیر پوتین در حاشیه نشست آسیا-پاسفیک (اَپِک) در ویتنام به مشاوران خود گفته مایل است ولادیمیر پوتین را به کاخ سفید دعوت کند.

اما به گفته این منبع آگاه مشاوران شورای امنیت ملی به این درخواست دونالد ترامپ توجه نشان ندادند و «منتظر ماندند تا ببینند آیا دوباره این درخواست را مطرح می‌کند یا نه».

سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا در دوران تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری و حتی پس از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید،‌ تمایل وی به ایجاد رابطه با دولت روسیه را به‌شدت نقد کرده‌اند و مدعی‌اند مسکو به منظور پیروزی دونالد ترامپ در روند انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دخالت کرده‌ است. این اتهام همچنان در حال بررسی است.

دولت باراک اوباما پس از الحاق شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه، روابط واشنگتن و مسکو را کاهش داد.

چند مقام آمریکایی به واشنگتن‌ پست گفته‌اند قرار است ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ در حاشیه نشست ماه ژوئیه سران ناتو  در بروکسل با هم دیدار و گفتگو کنند. دونالد ترامپ نیز روز جمعه به خبرنگاران از «احتمال» دیدار با رئیس‌جمهور روسیه در این نشست خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار