همایش اساتید بسیجی در دانشگاه تهران؛

سرلشکر جعفری: پیروزی یمن نزدیک است/ واکنش فرمانده کل سپاه به نویسندگان نامه مذاکره با آمریکا

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پیروزی یمن نزدیک است و در روزهای اخیر شاهد شکست ائتلاف بزرگ آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها با کشورهای مرتجع منطقه در الحدیده بودیم.
کد خبر: ۲۹۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸ - 19June 2018

سرلشکر جعفری: پیروزی یمن نزدیک است/ واکنش فرمانده کل سپاه به نویسندگان نامه مذاکره با آمریکابه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین «استاد تراز انقلاب اسلامی» که صبح امروز و در آستانه سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران در دانشگاه تهران برگزار شد، با طرح این سوال که استاد تراز انقلاب اسلامی کجا باید ساخته شود، اظهار داشت: استاد تراز انقلاب اسلامی در عرصه جهادی ساخته می‌شود؛ همانند شهید چمران که در جبهه‌های مقاومت اسلامی شخصیتش شکل گرفت.

سردار جعفری تاکید کرد: در دهه چهارم انقلاب اسلامی نیازمند حضور اساتید در عرصه‌های اجتماعی و تلاش برای حل مسائل این حوزه از طریق بحث و تلاش هستیم که این یک عرصه جهادی گسترده است. استاد تراز انقلاب اسلامی باید در محیط‌های غیر علمی فعالیت داشته باشد و بدانیم که عرصه جهاد امروز برای اساتید در داخل کشور و ساختن کشور است.

وی گفت: چهل سال ایستادگی و مقاومت دستاوردی بسیار بزرگ و شبیه معجزه است؛ مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی را به پنج مرحله تقسیم کرده‌اند که مرحله اول آن از سال 42 تا 57 طول کشید، مرحله دوم از سال 57 شروع شد و تا چهل سالگی انقلاب اسلامی مشغول تشکیل، تثبیت و حفظ انقلاب اسلامی هستیم و مرحله سوم که اکنون در آن هستیم مرحله اصلاح ادارات و شکوفا کردن انقلاب اسلامی است.

سرلشکر جعفری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: این دستاوردها در سایه تلاش‌ها و مجاهدت‌های فراوان به دست آمد و امروز شاهد پیروزی‌های جبهه مقاومت در سوریه و عراق به دلیل تبعیت از انقلاب اسلامی هستیم. پیروزی یمن نزدیک است و در روزهای اخیر شاهد شکست ائتلاف بزرگ آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها با کشورهای مرتجع منطقه در [بندر] الحدیده هستیم.

وی ادامه داد: درصد کمی از اهداف انقلاب اسلامی تحقق پیدا کرده و در داخل نیاز به مجاهدت بسیاری دارد. انقلاب اسلامی اهداف بسیار بزرگی از جمله عدالت و رشد مادی و معنوی دارد که نیاز به تلاش بسیار دارد. معیشت مردم مسئله بسیار مهم دیگری است که دلیل آن دشمنی‌های دشمنان و مدیریت اشتباه مسئولان است.

سردار جعفری در ادامه تصریح کرد: برای رشد سریع جامعه باید سازمان‌ها و نهادها به معنای واقعی اسلامی شود. مشکل ما در کشور البته در مرحله سوم انقلاب اسلامی که پیشرفت اجتماعی است، می‌باشد. ما باید مشکل اصلی جامعه را بدانیم؛ به نظر من مشکل اصلی در سبک مدیریت و دیدگاه مدیریتی است، در جنگ تحمیلی هم ما با همین مسئله روبرو بودیم، از یک سو دیدگاه مادی بنی‌صدر و از سوی دیگر دیدگاه انقلابی بود. دیدگاه مادی بنی‌صدر بعد از عملیات نصر در هویزه شکست خورد و امام خمینی (ره) به بنی‌صدر گفتند برو و بگذار انقلابیون کار را پیش ببرند. بعد از فرار بنی‌صدر تفکر انقلابی شهید صیادشیرازی و فرمانده کل سپاه موجب شد بعد از هشت ماه همه شهرها آزاد شد و این بار صدام بود که خواستار آتش‌بس بود. این پیروزی‌ها تنها با تغییر مدیریت به وجود آمد. امروز در مدیریت کشور همین مسئله را داریم، مدیریت کشور باید بومی شود. مشکل کشور مشکل فکری و اعتقادی است.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی جنگ‌های منطقه دیگر میان ارتش‌ها نبوده و مردم با ارتش‌ها جنگیده‌اند، آن‌ها هم این مسئله را فهمیده و داعش را برای مقابله با جبهه مقاومت ایجاد کردند. ارتش آمریکا از مردم عراق شکست خورد و ارتش رژیم صهیونیستی هم از حزب الله شکست خورد.

سردار جعفری تصریح کرد: دوست و دشمن، جمهوری اسلامی ایران را در عرصه دفاعی و امنیتی موفق می‌دادند و آن هم به دلیل حضور و نقش فعال مردم در این عرصه است و این موفقیت را در جنوب‌شرق و شمال‌غرب کشور و امنیت صددرصدی که ایجاد شده شاهد هستیم.

وی ادامه داد: مسائل جامعه باید به صورت علمی حل شود و باید اساتید بسیجی با تفکر صحیح وارد عمل شوند. در داخل کشور موانعی وحود دارد که بزرگترین مانع جریان فکری مقابل انقلاب اسلامی است و آخرین نمونه مقابله نامه 100 نفری به رهبری برای مذاکره با ترامپ است؛ برخی از این‌ها مامور هستند تا مذاکرات را زمینه‌سازی کنند، البته اگر نگوییم اینها خائن هستند باید بگوییم که در مبانی فکری و اعتقادی مشکل دارند.

فرمانده کل سپاه گفت: البته جامعه ما آزاد است و می‌توانند ابراز نظر کنند و کسی هم با آن‌ها برخورد نمی‌کند اما این‌ها بدانند که چه مسئله‌ای را زمینه‌سازی می‌کنند؛ آقای روحانی گفتند مگر دیوانه‌ایم که با آن‌ها مذاکره کنیم.

وی ادامه داد: هدف آمریکا تضعیف توان دفاعی و موشکی کشور است. این توان برپایه جهاد علمی داخلی به وجود آمده است. ما توان موشکی با برد 2 هزار کیلومتر را داریم و همه این را می‌دانند. سیاست ما 2 هزار کیلومتر است و در این برد هم اهداف استراتژیک دشمنان را می‌توانیم در صورت نیاز هدف قرار دهیم.

وی در پایان به سخنان نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مهمترین مطلب در بیانات مقام معظم رهبری امید به آینده است. پس جوانان ما باید توسط استادان بسیجی این امید را دریافت و آموزش ببیند و رسالت دیگر اساتید حل مشکلات علمی کشور است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار