مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس استان گلستان:

گفتمان دفاع مقدس امروزه راهگشای کشور در غالب آمدن بر مشکلات و موانع است

سرهنگ «مسعود جمشیدی» مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان گفت: گفتمان دفاع مقدس امروزه راهگشای کشور در غالب آمدن بر مشکلات و موانع است.
کد خبر: ۲۹۶۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲ - 19June 2018

به گزارش دفاع پرس از استان گرگان، سرهنگ «مسعود جمشیدی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گلستان با «کریم علمی» سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان، دیدار و گفتگو کردند.

گفتمان دفاع مقدس امروزه راهگشای کشور در غالب آمدن بر مشکلات و موانع است

در این دیدار سرهنگ «جمشیدی» اظهار داشت: کار فرهنگی، بسیار عمیق، فراگیر و ارزشمند است و همه دستگاه‌ها و نهادها می‌بایست تلاش کنند و کارهای عمیق و ماندگار فرهنگی انجام دهند زیرا اکنون دشمن کمر همت بسته و همه ظرفیت‌های خودش را پای کار آورده تا بتواند به انقلاب و کشور ما ضربه بزند.

وی افزود: ابعاد مختلف تهاجم فرهنگی به تعبیر مقام معظم رهبری شبیخون فرهنگی در تقابل با ارزش های ماست و هدف اصلی دشمن ترویج بی دینی و فساد در کشور و جامعه است و جوانان ما را هدف گرفته‌اند. لذا همه نهادها، ادارات و ارگانها موظف هستند که بر حسب رسالتی که بر عهده دارند با تهاجم فرهنگی همه جانبه مقابله کنند.

 مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان گفت: ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، شجاعت، جانبازی از اهداف و ماموریتهای بنیاد حفظ آثار است و قطعاً دفاع مقدس یک فرهنگ غنی و ارزشمند است که گفتمان دفاع مقدس امروزه می تواند راهگشای کشور در غالب آمدن بر مشکلات و موانع باشد.

وی بیان داشت: وقتی جوانان، نوجوانان و دانشجویان ما فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس و تعصبات دینی و مذهبی را زنده نگه دارند موجبات بهینه شدن کلیه جوانب فرهنگی اجتماعی و اقتصادی را فراهم خواهند آورد.

سرهنگ «جمشیدی» افزود: ما هرچه ظرفیت داریم در اختیار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قرار می دهیم تا بتوانیم در راستای اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت گام‌های موثری برداریم؛ کتب دفاع مقدس فراوان و ارزشمندی داریم که می‌توانیم به صورت امانی در اختیار سازمان‌ها قرار دهیم؛ محیط و فضای معنوی تپه نور الشهدا جهت برگزاری مراسمات و برنامه‌های فرهنگی - مذهبی استفاده می‌شود و از طرف دیگر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری نیز می‌تواند یاری‌گر ما باشد.

وی به انتظارات خود از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اشاره کرد و گفت: شهرداری گرگان می‌تواند از مکان معنوی تپه نورالشهدا به عنوان یک مرکز فرهنگی استفاده کند و کارهای فرهنگی ارزشمندی را ارائه نماید؛ از شهرداری گرگان انتظار داریم که به تپه نورالشهدا نگاهی ویژه ای داشته باشد و می توانیم با توجه به ظرفیت گردشگری و مذهبی که دارد و حضور گسترده زائران و خانواده معزز شهدا در این مکان معنوی، برنامه ها و فعالیت های گسترده فرهنگی را انجام دهیم.

در پایان سرهنگ جمشیدی گفت: نصب المان های زیبا و تندیس‌های شهدای والامقام استان در مسیر ورودی و محوطه یادمان، چاپ و نشر تالیفات دفاع مقدس از جمله اقداماتی است که سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان می تواند با اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مشارکت کند.

در ادامه «کریم علمی» گفت: در شهرداری گرگان 16 خانه فرهنگ داریم که خود ظرفیت بزرگی است و ان شاء الله در تابستان برنامه های فرهنگی ورزشی ویژه ای را با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در تپه نورالشهدا گرگان برگزار خواهیم کرد.

گفتمان دفاع مقدس امروزه راهگشای کشور در غالب آمدن بر مشکلات و موانع است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها