برگزاری کارگاه تخصصی غنی سازی کتب درسی با آموزه های دفاع مقدس در گرگان

کارگاه تخصصی مشارکت در غنی سازی کتاب ها و برنامه های درسی استانی و بومی با استفاده از آموزه های دفاع مقدس با حضور رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار، در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹ - 20June 2018

کارگاه تخصصی مشارکت در غنی سازی کتب درسی با آموزه های دفاع مقدس در گرگانبه گزارش دفاع پرس از استان گرگان، کارگاه تخصصی مشارکت در غنی سازی کتاب ها و برنامه های درسی استانی و بومی با استفاده از آموزه های دفاع مقدس با حضور سرتیپ دوم ستاد «حمیدرضا گرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس و سرهنگ «احمد یارمحمدی» معاونت آموزش بنیاد حفظ آثار، در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان برگزار شد.

 

 

کارگاه تخصصی مشارکت در غنی سازی کتب درسی با آموزه های دفاع مقدس در گرگان

در ابتدای این دیدار سرهنگ «مسعود جمشیدی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان ضمن خیر مقدم به تشریح اقدامات و فعالیت های انجام شده اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در بعد ادبیات و آموزش پرداخت و پیشنهادات موثری را در راستای بالا بردن کیفیت محتوایی برنامه های درسی با موضوع دفاع مقدس ارائه داد.

در ادامه سرتیپ دوم ستاد «حمیدرضا گرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اظهار داشت: امروز آرامشی که در کشور و سطح جامعه برقرار است، بدلیل زحمات نیروهای مسلح ماست در حالی که اکنون در خیلی از کشورها این آرامش وجود ندارد.

وی افزود: ساخت مراکز فرهنگی دفاع مقدس در استانها حرکت بزرگی برای جلوگیری از فراموشی و تحریف تاریخ ارزشمند دفاع مقدس است و جامعه هدف ما دانش آموزانی هستند که آینده سازان این کشورند و باید این فرهنگ در آنها نهادینه شود؛ لذا هدف از برگزاری این کارگاه این است که بدانیم به چه شکل ترویج دفاع مقدس در آموزش و پرورش بیشتر شود.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: در حال حاضر بیش از 900 عنوان کتاب درسی در آموزش و پرورش برای دانش آموزان تدریس می شود و 3 هزار صفحه آن به دفاع مقدس پرداخته شده که ما باید کیفیت محتوایی این صفحات را بالا ببریم.

در ادامه سرهنگ «احمد یارمحمدی» معاونت آموزش بنیاد حفظ آثار، چگونگی تعامل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس با آموزش و پرورش در غنی سازی محتوای کتاب های درسی دانش آموزان را تشریح کرد و اذعان داشت: انتظار می رود ادارات کل حفظ آثار دفاع مقدس در استانها با برنامه ریزی و ساماندهی تولیدات دیداری، شنیداری و نوشتاری خود و همچنین تعامل با معاونت های ابتدایی و راهنمایی آموزش و پرورش، کارگاه های تخصصی را با حضور معلمان برای افزایش کیفیت محتوایی و بومی سازی مطالب و آموزه های درسی دانش آموزان، برگزار کنند.

کارگاه تخصصی مشارکت در غنی سازی کتب درسی با آموزه های دفاع مقدس در گرگان

کارگاه تخصصی مشارکت در غنی سازی کتب درسی با آموزه های دفاع مقدس در گرگان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها