راهپیمایی بازگشت فلسطینیان در نوار غزه آغاز شد

اهالی غزه راهپیمایی این جمعه با نام «وفا به زخمی‌ها» را در چارچوب راهپیمایی‌های بازگشت و رفع محاصره از نوار غزه که از ۳۰ مارس (۱۰ اسفند ۹۶) با تجمع در منطقه حائل میان غزه و سرزمین‌های اشغالی شروع شده است، ادامه دادند.
کد خبر: ۲۹۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ - 22June 2018

راه پیمایی بازگشت فلسطینیان در نوار غزه آغاز شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، شورای ملی اردوگاه‌های راهپیمایی بازگشت و رفع محاصره، از اهالی غزه و دیگر شهر‌های فلسطین خواست در راهپیمایی امروز به نام «وفا به زخمی‌ها» حضوری گسترده داشته باشند.

شورای مذکور با صدور بیانیه‌ای با تاکید بر مسالمت‌آمیز بودن راهپیمایی و گستردگی ابعاد آن، تداوم راهپیمایی‌ها تا تحقق اهداف مورد نظر از جمله بازگشت به فلسطین، رفع محاصره ظالمانه از غزه و مخالفت با طرح آمریکایی «معامله قرن» موسوم به وطن جایگزین برای فلسطین را خاطرنشان ساخت.

بر اساس این بیانیه، راهپیمایان فلسطینی با تجمع در میادین اصلی شهر غزه و دیگر شهر‌های فلسطین و حمل تصاویر شهدا پس از نماز عصر به طرف دیوار حائل میان نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی حرکت می‌کنند.

از ۳۰ مارس (۱۰ اسفند) آغاز راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز بازگشت و رفع محاصره تاکنون بیش از ۱۲۰ فلسطینی شهید و بیش از ۱۵ هزار فلسطینی دیگر زخمی شدند و در حالی‌که راهپیمایان فلسطینی هیچ‌گونه خطری برای نظامیان صهیونیست ندارند، رژیم صهیونیستی با اعمال زور راهپیمایان فلسطینی در نوار غزه و دیگر مناطق را مورد حمله قرار می‌دهد.

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) چندی پیش اعلام کرد که راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز بازگشت، تا تحقق اهداف آن ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/ ۷۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار