ان‌بی‌سی نیوز: روابط ترامپ و متیس به سردی گراییده است

ان‌بی‌سی نیوز در مطلبی نوشت: مواضع ترامپ در خروج از برجام، توقف مانورهای نظامی در شبه‌جزیره کره و غیره نشان می‌دهد که وی دیگر به وزیر دفاع آمریگا گوش نمی‌دهد.
کد خبر: ۲۹۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰ - 25June 2018

ان‌بی‌سی نیوز: روابط ترامپ و متیس به سردی گراییده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، وب‌سایت ان بی سی نیوز در مطلبی نوشت: جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، در هفته‌های اخیر در تصمیم‌گیری‌های واشنگتن، در حلقه‌های خارجی قرار گرفته است.

این وب‌سایت نوشت: جیمز متیس در ماه مِه دریافت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد از توافق هسته‌ای ایران خارج شود. با این‌حال، این تنها موردی نبوده است که متیس در جریان تصمیم‌گیری‌های رئیس جمهوری آمریکا قرار نگرفته است.

یک ماه پس از آن، متیس دریافت رئیس جمهور آمریکا فرمان تعلیق مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره را صادر کرده است. وی این مسئله را پس از آن دریافت که ترامپ به کره شمالی درباره این تصمیم خبر داده بود.

در روزهای گذشته، ترامپ بار دیگر مسئولیت وزیر دفاع آمریکا را نادیده گرفت و به طور رسمی از وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) درخواست کرد ششمین شاخه ارتش آمریکا برای نظارت بر عملیات فضایی را تشکیل دهد.

در این میان، برخی از مقامات کاخ سفید نیز از سردی روابط متیس و ترامپ گفته اند. یک مقام بلندپایه سابق کاخ سفید در این‌باره گفت: «آن‌ها در حقیقت ارتباط چشمی نیز برقرار نمی‌کنند.»

گفته می‌شود روابط رئیس جمهور آمریکا و وزیر دفاع این کشور در ماه‌های اخیر به این دلیل به سردی گراییده است که ترامپ باور دارد متیس با او مانند زیردست خود برخورد می‌کند و از انجام سیاست‌های او سر باز می‌زند.

به گفته مقامات کاخ سفید، این در حالی است که ترامپ به مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، و جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، نزدیک‌تر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار