مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

همه ادارات خراسان شمالی باید اسناد و مدارک دفاع مقدس استان را جمع‌آوری کنند

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: همه ادارات خراسان شمالی اسناد و مدارک دفاع مقدس استان را جمع‌آوری کنند.
کد خبر: ۲۹۷۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ - 26June 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس در بجنورد، جلسه تشکیل پرونده علمی دانشنامه دفاع مقدس با حضور مسئولان اداره مخابرات، ثبت اسناد، ثبت احوال، راه و شهرسازی، امور عشایر، آموزش و پرورش، توزیع برق، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، آب و فاضلاب، صداوسیما و بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی برگزار شد.

در این جلسه سرهنگ «احیاءمحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: در استان به نسبت جمعیتی که داریم در مقایسه با سایر استان‌ها بیشترین رزمنده را عازم جبهه کردیم و 3 هزار شهید نیز تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردیم.

وی عنوان کرد: خراسان شمالی را می توان از جمله استان‌هایی خواند که تعداد شهید بمباران شیمیایی آن انگشت شمار هستند و شهدای ما در مصاف مستقیم با نیروهای دشمن در حال جنگ و درگیری و در خط مقدم جبهه به شهادت رسیدند، همچنین خراسان شمالی به نسبت خراسان رضوی و جنوبی بیشترین فرماندهان گردان شهید را دارد.

امیری افزود: بنابراین همه ادارات، نهادها و سازمان‌های خراسان شمالی در زمان جنگ به نوعی مشارکت داشتند که باید این اسناد و مدارک هر چه زودتر قبل از آنکه از بین روند جمع آوری شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند برنامه‌های مربوط به شهدا اجرش کمتر از شهادت نیست، گفت: یکی از وظایف ما در حال حاضر این است که اقدامات و فعالیت‌های رزمندگان و شهدا را در زمان جنگ، جمع آوری کنیم و قطعا این اقدام ارزشش کمتر از شهادت نیست.

در ادامه جلسه هر یک از حاضرین نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند و مقرر شد تمام ادارات براساس فرم ارائه شده از سوی اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی، اطلاعات مربوطه جمع آوری شود و همچنین برای دریافت اسناد مرتبط با خراسان شمالی در دفاع مقدس با خراسان رضوی مکاتبه صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار