مریم مجتهدزاده:

وحدت مهمترین مسئله کشور است

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: وحدت مهم‌ترین مسئله امروز کشور است، چون دشمن تفرقه و اختلاف را می‌خواهد.
کد خبر: ۲۹۷۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳ - 26June 2018

وحدت مهمترین مسئله  کشور استبه گزارش دفاع پرس از خرم آباد، «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، سه‌شنبه پنجم تیرماه در شورای راهبردی نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در لرستان، گفت: سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، ثبت خاطرات زنان در دوران دفاع مقدس به‌ عنوان پشتیبان و افرادی‌ که مادر و همسر بودند اما جایگاه ویژه‌ای در دفاع مقدس داشتند و تاثیرگذارتر از مردان وارد شدند، را برعهده دارد.

وی با بیان این‌ که انقلاب ما برای تمام ملت یک نوآوری بود و نه شرق و نه غرب آن‌ را برنمی‌تابیدند، تصریح کرد: دشمنان به‌ دنبال این بودند که انقلاب را در نطفه خفه کنند، شروع کردند به سر و صدا و هر جا زمینه‌ای برای اغتشاش و آشوب بود از فرصت استفاده کردند.

مجتهدزاده ادامه داد: وقتی دیدند نمی‌توانند کشور را به آشوب بکشانند، آمدند جنگ را بر ما تحمیل کردند؛ اسناد حاکی از این است که صدام با برنامه آمد تا در مقابل ایران بایستد، همه دنیا در یک ائتلاف نانوشته مقابل ما ایستادند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به این‌ که ما که باید یک سیم خاردار را از خارج وارد می کردیم و هیچ تجهیزاتی نداشتیم، چه شد که دشمنان را در اهدافشان نا امید کردیم و جنگ هشت ساله را پیروز شدیم؟ افزود: آن‌چه که باعث پیروزی شد قدرت مردم، وحدت بین مردم، رهبری و اعتقاد مردم به رهبر بود؛ این یک سرمایه و قدرت معنوی است.

وی با بیان این‌ که در آن دوران گفتمان ایثار در جامعه وجود داشت، تصریح کرد: آن‌چه که ما به‌ عنوان حیات طیبه و زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) دنبال می‌کنیم، در دوران هشت ساله واقعاً شاهد آن بودیم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با تاکید بر این‌که باید از گذشته برای اصلاح وضع موجود درس بگیریم چرا که گذشته هر کشور هویت یک ملت را می‌سازد، ادامه داد: باشگاه دختران جوان را راه‌اندازی کرده‌ایم تا دختران و زنان گرد هم بیایند و علاوه‌ بر بازخوانی تاریخ گذشته، اقدامات اجتماعی و آموزشی را نیز فرا بگیرند.

مجتهدزاده خاطرنشان کرد: بحران هویت جوانان ما را تهدید می‌کند، آن‌چه می‌تواند هویت‌ بخش و الهام‌بخش باشد و یاس و ناامیدی را دور کند؛ تشکیل همین جمع‌هایی است که کار با نشاط و هنری در آن‌ها انجام می‌شود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی جنگ در سوریه و حضور داعش در این کشور پرداخت و گفت: سوریه یک کشور کاملاً امن بود، اما از نظر موقعیت استراتژیک برای رژیم صهیونیستی و اعراب مهم بود، سوریه با این‌ها سازش نکرد و آمدند آن‌ را تبدیل به یک کشور جنگ‌زده کردند؛ بدترین ظلم و جنایت‌هایی که در تاریخ سراغ دارید را جمع کردند و بر سر مردم سوریه آوار کردند.

وی با بیان این‌که امروز رسانه ‌های بیگانه پول می‌گیرند تا تشتت آرا ایجاد کنند، موضوعی که در سوریه نیز انجام دادند، تصریح کرد: وحدت مهم‌ترین مسئله امروز کشور است، چون دشمن تفرقه و اختلاف را می‌خواهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها