آغاز عملیات الحشد الشعبی در صلاح الدین عراق

نیروهای الحشد الشعبی در عراق امروز جمعه عملیاتی را در شهر استان صلاح الدین این کشور آغاز کردند.
کد خبر: ۲۹۷۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ - 29June 2018

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، در بیانیه واحد اطلاع رسانی نیروهای الحشد الشعبی به نقل از سرتیپ ونس جباره آمده است: نیروهای تیپ 88 الحشد الشعبی عراق عملیات پاکسازی و بازرسی منطقه العشیش در چاههای علاس در شرق استان صلاح الدین را آغاز کردند. آنها همچنین پاکسازی سلسل جبال نزدیک به این چاهها را به اجرا درآوردند.

به گزارش الفرات نیوز، وی افزود: این عملیات براساس اطلاعات دقیق انجام می شود و نیروهای الحشد توانستند دو مقر عناصر داعش را تخریب کنند. عناصر داعش از این دو مقر برای حمله به غیرنظامیان و نیروهای امنیتی استفاده می کردند.

گروه تروریستی داعش چند روز پیش هشت عراقی پس از چند روز گروگانگیری، اعدام و مثله کرد.

واحد اطلاع رسانی پلیس اعلام کرد: پیکرهای هشت شهروند که شواهد حاکی است عناصر گروه داعش آنها را شکنجه، اعدام و مثله کرده اند در جاده دیالی به کرکوک در شمال عراق پیدا شده است.

یک مسئول محلی استان دیالی نیز از حمله عناصر داعش به اطراف روستای مبارک الفرحان در مرز استان های دیالی و صلاح الدین خبر داد و گفت که در این حمله و درگیری روی داده با عناصر داعش پنج غیرنظامی از جمله دو زن زخمی شدند.

عدی الخدران بخشدار الخالص گفت: اوضاع بعد از فرار عناصر مسلح داعش به علت مقاومت اهالی در کنترل است.

این روستا در طول ماههای گذشته نیز شاهد حمله داعش بود که چند زخمی برجای گذاشت.

درپی این حوادث تروریستی، حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق دستور انجام عملیات منحصر به فرد و ویژه برای مبارزه با هسته‌های تروریستی را به سازمان مبارزه با تروریسم داد.

گلوله باران مواضع داعش در حمرین

سرلشکر ستاد مزهر العزاوی فرمانده عملیات دیالی از حمله به چهار موضع مهم گروه تروریستی داعش در منطقه حوض حمرین در شمال شرقی بعقوبه خبر داد.

العزاوی گفت: نیروی هوایی براساس اطلاعات دقیق چهار موضع مهم داعش را در منطقه حوض حمرین در غرب ناحیه قره تپه هدف قرار دادند.

وی افزود: در این حمله، شماری از عناصر داعش کشته و مقرهای آنها منهدم شد.

اعدام 12 محکوم تروریستی

خبرگزاری رویترز امروز جمعه گزارش داد که عراق درپی درخواست نخست وزیر برای تسریع در اجرای احکام محکومان تروریستی، 12 نفر از آنها را اعدام کرد.

سخنگوی دولت عراق امروز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: بنا به دستور حیدر العبادی نخست وزیر، حکم اعدام 12 محکوم تروریستی روز پنجشنبه اجرا شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها