نقد و بررسی فیلم‌های جشنواره مقاومت در کرمان

مسئول کانون بسیج هنرمندان کرمان گفت: سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت همزمان با چهارصد شهر کشور در هشت شهر استان کرمان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵ - 28September 2014

نقد و بررسی فیلم‌های جشنواره مقاومت در کرمان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، رضا خدادادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان کرمان از امروز میزبان 39 فیلم از جشنواره بین المللی فیلم مقاومت بوده است.

وی اظهار کرد: این فیلمها در سالن آمفی تئاتر فرودگاه کرمان و تالار عماد به نمایش در میآیند و علاقمندان میتوانند جهت استفاده در سه سانس مختلف حضور پیدا کنند.

خدادادی، هدف از برگزاری جشنواره را استمرار مقاومت و نمایش گوشهای از رشادتهای 8 سال دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: این فیلمها همراه با برنامههای نقد و بررسی نمایش داده میشوند.

خدادادی با تشکر از مسئولین آموزش و پرورش که جهت حضور دانش آموزان و دیدن فیلمهای جشنواره مقاومت همکاری نمودند، افزود: هماهنگی لازم برای حضور دانش آموزان در سانسهای مختلف انجام شده است.

مسئول کانون بسیج هنرمندان کرمان با بیان اینکه هنر را باید به میان مردم و دل جامعه ببریم، افزود: در سیزدهمین جشنواره بین الملی فیلم مقاومت شهرهای رفسنجان، بم، زرند، سیرجان، کهنوج، بردسیر، شهربابک و جیرفت میزبان هستند.

وی در ادامه به فعالیتهای بسیج هنرمندان اشاره کرد و گفت: این تشکل هشت انجمن فعال دارد که هر یک به طور مرتب 15 روز یکبار نشست و کارگاه تخصصی برگزار میکنند.

خدادادی اظهار کرد: این انجمنها شامل فیلم، تئاتر، خوشنویسی، تجسمی، عکاسی، موسیقی، ادبیات داستانی و شعر میباشند که طی این مدت چندین کارگاه از جمله در روز قدس با هنرنمایی بچههای تجسمی، عکاسی، نقاشی، گرافیک و خطاطی برگزارشده است. 

وی برگزاری اردوهای درون و برون شهری و راهیان نور را از دیگر برنامههای کانون برشمرد و ابراز کرد: نشستهای طرح صالحین نیز به صورت عام هر 15 روز یکبار برگزار میشود.

خدادادی از آمادگی این تشکل برای جذب هنرمند در رشتههای فوق خبرداد و گفت: جشنوارههای کانون بسیج هنرمندان دوسالانه برگزار میشود که امسال جشنوارههای تئاتر و ادبیات داستانی برگزار شده و جشنوارهی هنرهای تجسمی تا پایان سال برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری جشنواره خوشنویسی، عکاسی و شعر در سال آینده خبرداد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار