حسن بیگی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

علت شکست نظام سلطه تقابل ملت‌ها با دولت‌های کشورهای متجاوز است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهمترین دلایلی که در آینده‌ای نه چندان دور آمریکا و متحدانش را زمین‌گیر خواهد کرد، مخالفت ملت‌های آزادی‌خواه و عدالت‌جو در تقابل با دولت‌های فاسدشان است.
کد خبر: ۲۹۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹ - 29June 2018

ابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، در خصوص اقدامات ضد انسانی نظام سلطه در منطقه و به ویژه حمایت آمریکایی ها از آل سعود برای تجاوز به به یمن اظهار داشت: به خاطر سوءمدیریت رئیس جمهور آمریکا این کشور بیش از هر زمان دیگر با کسری بودجه مواجه است، لذا برای تامین منابع و بهبود وضعیت اقتصادی کشورش در قبال دریافت هزینه های هنگفت از آل سعود، عربستان را در تحقق اهدافشان حمایت می‌کند.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه برخی از حاکمان کشورهای اسلامی برای تثبیت جایگاه و حفظ قدرتشان خودفروخته غربی ها شده اند، افزود: حاکمان کشورهایی همچون بحرین، امارات و کویت نه تنها در مقابل جنایات آل سعود سکوت کرده اند بلکه همسو با سیاست های ضد انسانی و ضد اسلامی این رژیم هستند؛ چراکه به خوبی می‌دانند ارتباط عربستان با آمریکا و رژیم صهیونیستی مستحکم است، لذا برای تامین منافع خودشان هم که شده با نظام سلطه همراهی می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: اما برخلاف تصمیم گیری ها و اقدامات دولتمردان این کشورهای عربی، ملت هایشان مخالف سیاست های حاکمانشان هستند و آزادی مردم فلسطین و پیروزی مردم یمن در مقابل دشمنی های عربستان از خواسته های بزرگ آنهاست.

حسن بیگی تصریح کرد: نه تنها کشورهای عربی بلکه برخی از کشورهای اروپایی هم به خاطر تامین منافعشان در مقابل اقدامات آمریکا سکوت کرده اند، اروپایی ها بیشترین تعاملات و همکاری های تجاری و اقتصادی را با آمریکا دارند و برای اینکه این قراردادها از سوی این کشور فسخ و متحمل خسارات فراوان نشوند، مجبور هستند که از سرزنش کردن ترامپ در خصوص جنایاتش در منطقه اجتناب کنند.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز تمام امت های اسلامی به ماهیت عربستان و رابطه تنگاتنگ این کشور با رژیم صهیونیستی پی برده اند، گفت: امروز آل سعود اقداماتی را در منطقه انجام می‌دهد که صهیونیست ها به این رژیم دیکته کرده اند، امت های اسلامی به خوبی متوجه شده اند عربستانی که داعیه دار اسلام و مدعی حافظ حقوق شهروندی مردم فلسطین بود، امروز بیش از هر کشور دیگری در انتظار فروپاشی و تجزیه سرزمین فلسطین است.

حسن بیگی، اسلام را ابزاری در دست برخی از کشورهای مرتجع عربی برای دستیابی به خواسته های نامشروعشان دانست و خاطرنشان کرد: امروز جنگ بر سر قدرت‌، منافع و تخت و تاج سلطنتی حکومتهاست و به قدری این قدرت برای برخی از کشورهای عربی لذت بخش است که دین و دنیای خود را کنار گذاشته و در جبهه دشمنان اسلام قرار گرفته اند.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی تضعیف قدرت و شکست نظام سلطه را نزدیک دانست و گفت: در کشورهای تجاوزگر، ملت ها با دولت هایشان همراه نیستند، لذا یکی از مهمترین دلایلی که در آینده ای نه چندان دور آمریکا و متحدانش را زمین گیر خواهد کرد همین مخالفت ملت های آزادی خواه و عدالت جو در تقابل با دولت‌های فاسدشان است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها