با حضور اسماعیل کوثری

اولین یادواره شهدای گمنام و 615 شهید شهرستان لنگرود برگزار شد

اولین یادواره شهدای گمنام و 615 شهید شهرستان لنگرود با حضور نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷ - 28September 2014

اولین یادواره شهدای گمنام و 615 شهید شهرستان لنگرود برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از رشت، «اسماعیل کوثری» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در اولین یادواره شهدای گمنام و 615 شهید شهرستان لنگرود که در این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و مقام شهید و شهادت اظهار داشت: در اذهان همه ما الگوی این فرهنگ، عاشورای 61 هجری قمری است که بعد از 14 قرن امام نیز همین مسیر را در دنیای تمام مادی مطرح و دنبال کرد.

وی با مصداق شهادت فرزند ارشد امام، ایشان را آغازگر و شروع کننده فرهنگ شهادت در دنیای امروز خواند و افزود: تشریح قدرت روحی حضرت امام و بدنبال آن الگوگیری مردم از ایشان موجب شکل گیری بسیج ملت آن هم بسیج عاشوراگونه که با دست خالی مقابل دشمنی تا بن دندان مسلح آمده بودند، شد.

کوثری 2 عامل رهبری و ولایتمداری مردم را علت شکست دشمن در کل روند انقلاب معرفی کرد و ضمن اشاره به برخی از عملیاتهای جنگی از جمله ثامن الائمه و طریق القدس، کربلای 4 و 5 به پیروزی ایمان رزمندگان بر دشمنی که مملو از تجهیزات نظامی بود پرداخت و نمود آن 2 عامل را در این امر نجات بخش تاثیرگذار دانست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان خاطراتی چند از رشادتها و فداکاریهای شهدا و رزمندگان در دوران دفاع مقدس، یاد شهدای گمنام و مفقودالجسد را گرامی داشت و اوج معنویت رزمندگان و جهاد با انفسهم و اموالهم را همانگونه که خداوند میفرماید مایهی اشاعهی فرهنگ ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی و شهادت طلبی دانست و نفوذ این فرهنگ در منطقه را باعث بروز گروههای مقاومت از جمله حزب الله در لبنان، حماس در غزه و گروههای مقاومت دیگر در اقصی نقاط جهان معرفی کرد.

وی با بیان اینکه دشمن همواره به دنبال در نطفه خفه کردن این مقاومتها بوده، اراده خداوند را عامل اشاعهی روزبروز این فرهنگ دانست و گفت: طبق فرمایش حضرت امام(ره)، قرن آینده قرن اسلام است و اسلام ابرقدرتها را به خاک مذلت خواهد نشاند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار