مشاور استاندار خراسان رضوی در امور ایثارگران:

گلزار شهدا بهترین بستر برای انجام فعالیت‌های فرهنگی است

مشاور استاندار خراسان رضوی در امور ایثارگران گفت: باید گلزار شهدا را به عنوان فرصتی برای ایجاد اماکن فرهنگی و انجام فعالیت‌­های مختلف در این حوزه مورد توجه قرار داد.
کد خبر: ۲۹۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ - 02July 2018

گلزار شهدا بهترین بستر برای انجام فعالیت‌های فرهنگی استبه گزارش دفاع پرس از مشهد، جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران شهرستان «تربت حیدریه» با حضور «حسن فتحی­‌نیا» مشاور استاندار خراسان رضوی در امور ایثارگران صبح امروز در فرمانداری شهرستان «تربت حیدریه» برگزار شد.

فتحی‌نیا در این نشست اظهار داشت: دولت با وجود مشکلات و محدودیت های اعتباری، توجه خاصی به جامعه ایثارگران داشته و تنگناهای کنونی خدشه ­ای به این خدمات وارد نکرده است.

مشاور استاندار خراسان رضوی در امور ایثارگران گفت: باید گلزار شهدا را به عنوان فرصتی برای ایجاد اماکن فرهنگی و انجام فعالیت‌­های مختلف در این حوزه مورد توجه قرار داد و برای استفاده بهتر از این بستر، باید از ظرفیت دستگا‌ه‌­های اجرایی به منظور ساماندهی گلزارهای شهدا در سطح استان خراسان رضوی بهره گرفت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: اکنون 5 هزار و پانصد فرزند شهید و ایثارگر استان خراسان رضوی متقاصی کار هستند که از این تعداد سهم «تربت حیدریه» 243 نفر است.

حجت‌الاسلام «حسین معصومی» خاطر‌نشان کرد: این افراد فرزندان شهید یا جانبازان بالای 25 درصد و دارای تحصیلات بین دیپلم تا کارشناسی ارشد هستند.

وی ابراز داشت: با توجه به فرصت­ های شغلی و ظرفیت­ های موجود انتظار می­ رود امسال دستگاه ­های اجرایی و بخصوص بخش خصوصی حداقل­ های تکلیفی برای بکارگیری فرزندان ایثارگران را به سرانجام برسانند.

معصومی در خصوص وضعیت اشتغال تربت حیدریه افزود: بر اساس تعهد اشتغال شهرستان به میزان 3 هزار و 400 نفر، باید طبق قانون 25 درصد برابر با 800 نفر برای این عزیزان سهیمه در نظر گرفته شود، ولی ما توقع خود را به کمترین حد امکان کاهش داده و انتظار می رود حداقل برای 200 نفر این مهم انجام شود.

در ادامه این جلسه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تربت حیدریه نیز گفت: دستگاه ­های اجرایی زمان اعلام استخدام‌ها، طبق قانون از فارغ التحصیلان متقاضی کار فرزندان ایثارگران استفاده می­ کنند، اما مهم­ترین مشکل ما در حوزه اشتغال جامعه ایثارگری استان، فرزندان دیپلم و زیر دیپلم آنها است.

«محمد حسینعلی‌زاده» با بیان اینکه 22 فرزند شهید و ایثارگر در مقطع دیپلم و زیر دیپلم متقاصی کار داریم، افزود: انتظار می‌رود با توجه به ظرفیت‌هایی همچون کارخانه سیمان و معادن بتوان از وجود این عزیزان استفاده کرد.

«رامین مصطفوی» رئیس شورای اسلامی شهرستان «تربت حیدریه» و عضو هیات رییسه اتاق اصناف این شهرستان نیز بیان داشت: از ظرفیت­ های اصناف و شورای استانی برای ساماندهی مزار شهدای شهرستان «تربت حیدریه» استفاده خواهد شد.

در این جلسه قرار شد بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان «تربت حیدریه» فارغ التحصیلان فرزندان ایثارگران را طبق مهارت­‌ها، شناسایی و به کارگروه اشتغال شهرستان معرفی کنند. همچنین نیمی از گلزارهای شهدا که اغلب تک مزاری و 2 مزاری هستند مقرر شد توسط بخشداری و با کمک خیران و خانواده ایثارگران و مشارکت اهالی روستاها ساماندهی شوند.

شهرستان «تریت حیدریه»، 621 شهید، 141 آزاده و یک هزار و 680 جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده که از آمار جانبازان شهرستان، 690 نفر جانبازان بالای 25 درصد هستند.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار