نخستین رویداد سه روزه حمایت از محصولات فرهنگی برگزار می‌شود

رویداد استارت‌آپی بازی اُتِللو با هدف حمایت از محصولات فرهنگی (ایده استارت‌آپی، انیمیشن، مستند، نرم‌افزار، وبسایت، بازی، موشن‌گرافیک و کلیپ، روزنامه‌نگاری در شبکه‌های اجتماعی) با اقتباس از استارت‌آپ ویکند برای اولین بار طراحی شد.
کد خبر: ۲۹۷۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ - 02July 2018

به گزارش گروه فرهنگ و  هنر دفاع پرس، رویداد استارتاپی «بازی اتللو» اولین رویدادی است که در کشور توسط سازمان سراج با هدف حمایت از تولید محصولات فرهنگی و دیجیتال برگزار می‌شود.

در این رویداد سه روزه حدود 50 نفر در قالب 12 تیم رقابت می کنند. تیم های شرکت کننده تلاش می کنند با کمک مربیان متخصص و با تجربه ایده های نوآورانه خود را اجرایی کنند. تیم های که ایده های جدیدی در حوزه های انیمیشن، بازی های رایانه ای، نرم افزارهای موبایل، مستند، موشن‌گرافیک و کلیپ و روزنامه نگاری در شبکه های اجتماعی داشته باشند می توانند در این رویداد شرکت کنند. همچنین تیم های محصول آماده و یا ایده راه اندازی یک استارت‌آپ داشته باشند نیز می توانند در این رویداد شرکت کنند.

آنچه که این رویداد را از جشنواره ها و سایر برنامه های حمایت از محصولات فرهنگی متفاوت می کند تمرکز رویداد بر تقویت جنبه های کسب و کاری ایده های فرهنگی و هنری است. مشکلی اکثر محصولات فرهنگی و هنری در کشور ضعف در مدل کسب و کار و نهایتا فروش مناسب است. در سال های گذشته محصولات خوب و بعضا فاخری در حوزه های فرهنگی تولید شده است اما به دلیل ضعف در شناخت مناسب مشتریان و بازار و طراحی و اجرای ضعیف برنامه های ارتباط با مشتریان و عدم تناسب جریان های درآمدی و هزینه ها نتوانسته اند در بازار موفق باشند.

محصولات فرهنگی باید در کنار تقویت جنبه های محتوایی و فرهنگی، جنبه های کسب و کاری خود را تقویت کنند که نهایتا مشتریان را متقاعد کنند که محصول ما را مصرف کنند.

در ابتدای رویداد هر کدام از ثبت نام کننده یک دقیقه فرصت دارند تا ایده خود را بیان کنند. از میان ایده های ارائه شده 12 ایده برتر با نظر داوران انتخاب می شود. کلیه افراد شرکت کننده در قالب این 12 تیم به کار خود ادامه می دهند.

در این رویداد چهار کارگاه تخصصی برگزار می شود. امیر نورالدینی فعال استارت‌آپی کارگاه تیم سازی را ارائه می کند. محمد واعظی نژاد بنیان گذار استارت‌آپ مهمانو، کارگاه آشنائی با بوم مدل کسب و کار را ارائه می کند. مسعود بیگی مشاور فنی استارت‌آپ‌ها کارگاه ارائه موثر را بیان می کند و مانوئل اوهانجانیانس موسس این سمینار کارگاه کمیته محصول پذیرفتنی را ارائه می کند.

در طول رویداد منتورها و مربیان با تجربه در حوزه های مختلف حضور دارند که تیم ها می توانند از تجربه مربیان برای تکمیل و اصلاح مدل کسب و کارشان استفاده کنند.

بعدازظهر روز آخر هر تیم سه دقیقه فرصت دارد طرح خود را در مقابل داوران و سرمایه گذاران ارائه کند. در پایان سه تیم برتر انتخاب و معرفی می شوند. جایزه تیم اول مبلغ شش میلیون تومان، تیم دوم چهار میلیون تومان و تیم سوم 2 میلیون تومان است.

علاقه‌مندان برای ثبت نام در این رویداد به آدرس اینترنتی evand.com مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 88394879 تماس بگیرند.

بنا بر هماهنگی های انجام شده امکان اسکان تیم های شهرستانی در تهران نیز وجود دارد. تیم های شهرستانی پس از ثبت نام حتما با دبیرخانه رویداد هماهنگی های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار