حداد عادل:

راضیه تجار بدون ذره‌ای انحراف سال‌ها در صراط مستقیم انقلاب اسلامی بوده است

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه راضیه تجار سال‌ها داستان‌آفرینی و داستان‌سازی کرده است، گفت: ایشان با سخت‌کوشی، آرامش، دوری از هیاهو، ایستادگی و پایداری در صراحت مستقیم انقلاب حضور داشتند.
کد خبر: ۲۹۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰ - 05July 2018

راضیه تجار بدون ذره‌ای انحراف سال‌ها در صراط مستقیم انقلاب اسلامی بوده استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره قلم زرین عصر امروز (پنیج‌شنبه، ۱۴ تیرماه) با حضور غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، محمدرضا سرشار رئیس انجمن قلم ایران، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محسن پرویز، میلاد عرفان‌پور، مصطفی محدثی خراسانی، علی محمد مودب، عباسعلی براتی‌پور، مرضیه تجار، رضا اسماعیلی، کامران پارسی‌نژاد، محمدعلی گودینی و مرتضی امیری‌اسفندقه برگزار شد.

«غلامعلی حدادعادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در این مراسم اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف باید تجلی کند. هر انقلاب اصیل و بزرگی یک ادبیات پویا و اصیل را در کنار خود به وجود می‌آورد.

وی گفت: اگر تاریخ انقلاب‌های جهان را بخوانیم می‌بینیم در کنار هر انقلاب ادبیاتی از شعر و داستان ظهور پیدا می‌کند در حالی که هر انقلاب محتاج حرکت تعلیم و تربیت است. اگر در این عرصه انقلاب‌ها قهرمانانی نداشته باشند عقیم می‌مانند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی افزود: امروز شاهد شخصیتی هستیم که هم در عرصه تعلیم و تربیت و هم ادبیات تاثیرگذار بودند در حالی که ما از اول انقلاب چشم به راه خانم‌هایی بودیم که در ادبیات و شعر و داستان شهره و چهره شوند. سال‌های اول انقلاب ما خواهر خوبی به نام سپیده کاشانی داشتیم که تکیه‌گاه شاعران زن بود. خاطره بسیار خوبی از بزرگواری، نجابت، ذوق و ایمان ایشان داشتیم در حالی که زود از دست ما رفت و بعد سال‌های این عرصه کمتر با نام کسی همراه بود.

حداد عادل تصریح کرد: بعد از سال‌های ما طی چند دهه نام راضیه تجار را در این جایگاه دیدیم. هر وقت صحبت از انجمن قلم ایران بود راضیه تجار وجود داشت. کار ایشان دو جنبه دارد که یکی تولید آثار ادبی و دوم تربیت یک نسل داستان‌نویس خانم تجار در عرصه انقلاب است که هر دو کار بایسته‌ای است. 

وی تاکید کرد: زن‌ها در انقلاب اسلامی نقش زیادی داشتند. با اینکه آن‌ها در سال ۴۲ در تظاهرات‌ها حضور نداشتند نگاه امام خمینی (ره) نسبت به زن موجب حضور آن‌ها شد. یکی از بزرگان گفته بود «اگر زن‌ها با انقلاب همراه نبودند ما پیروز نمی‌شدیم» زن‌ها پس از انقلاب در جبهه تحمل همسر شهید، فرزند شهید و خودشان نیز نقش آفرینی کردند یعنی زنان در انقلاب داستان‌ساز و داستان آفرین بودند در حالی که نیاز به داستان‌نویس هم داشتیم.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی تاکید کرد: راضیه تجار داستان آفرین و داستان‌ساز بودند در حالی که سخت‌کوشی، آرامش و دوری از هیاهو و نهایت متانت و ایستادگی و پایداری در صراحت مستقیم انقلاب بدون ذره‌ای انحراف داشتند. 

حداد عادل خطاب به راضیه تجار تاکید کرد: ما به وجود حضور شما تا سال‌های سال نیاز داریم چون دختران خوبی وجود دارند که به استاد خوب نیازمند‌اند چراکه باید ناگفته‌های این انقلاب نوشته شود تا نگذارند این ارزش‌ها ناگفته بماند. 

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار