استقبال بین المللی از پیشنهاد روسیه برای جلوگیری از جنگ ادامه دارد

بعد از استقبال رئیس جمهور و کنگره امریکا از پیشنهاد روسیه برای جلوگیری از جنگ، دبیر کل سازمان ملل و رهبران دو کشور اروپایی آلمان و انگلیس نیز از طرح پیشنهادی روسیه استقبال کردند.
کد خبر: ۲۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰ - 10September 2013

استقبال بین المللی از پیشنهاد روسیه برای جلوگیری از جنگ ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در حالی که در روزهای اخیر احتمال حمله به سوریه از سوی امریکا افزایش یافته بود، پیشنهاد روسیه در رابطه با نظارت بازرسان سازمان ملل بر سلاح های شیمیایی سوریه با استقبال زیادی مواجه شده و پس از دولتمردان امریکایی، رهبران کشورهای آلمان و انگلیس و دبیر کل سازمان ملل نیز از این طرح استقبال کردند.

به گزارش "ریانووستی": بعد از استقبال "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس و "آنجلا مرکل" صدراعظم آلمان از طرح پیشنهادی روسیه در مورد سوریه، "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل نیز اعلام کرد از این طرح پیشنهادی روسیه حمایت می کند.

در این رابطه نخست وزیر انگلیس اجرای پیشنهاد روسیه برای تحت نظارت قرار گرفتن سلاح های شیمیایی سوریه از سوی سازمان ملل را قدم بزرگی نوصیف کرده که باید برای اجرای آن تلاش کرد.

صدراعظم آلمان نیز با بیان استقبال کشورش از طرح روسیه اعلام کرد این طرح جالب است ولی باید در عمل زمینه اجرایی شدن آن را فراهم نمود. گفتنی است مرکل همانند دیوید کامرون در ادامه سخنان خود بیان کرده است این طرح در صورت اجرایی شدن می تواند در جلوگیری از جنگ تاثیرگذار باشد.

علاوه بر این رهبران اروپایی، دبیر کل سازمان ملل نیز در واکنش به پیشنهاد روسیه در مورد سلاح های شیمیایی سوریه اعلام کرده است از این پیشنهاد حمایت خواهد کرد. بان کی مون همچنین بیان کرد در صورت موافقت دولت سوریه با این طرح، سازمان ملل آماده است مقدمات لازم برای اجرای آن را فراهم آورد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار