دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

جنایت جدید آل سعود در یمن با استفاده از سلاح‌های شیمیایی صهیونیست‌ها

عدم تمکین عربستان سعودی نسبت به قوانین بین‌المللی و نقض آشکار آن‌ به دلیل سکوت جامعه جهانی، جسارت استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی را به این کشور متجاوز در یمن داده است.
کد خبر: ۲۹۸۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ - 08July 2018

آزمایش سلاح شیمیایی صهیونیست‌ها در یمن توسط عربستانی‌هابه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، کاربرد سلاح شیمیایی علیه مردم غیرنظامی و بی‌دفاع یمن توسط نیرو‌های متجاوز به رهبری عربستان سعودی، از دیگر جنایات این کشور مرتجع است که جامعه جهانی چشم خود را به روی این اقدامات ضدانسانی بسته است.

تمایل عربستان برای خرید سامانه دفاع ضدموشکی رژیم صهیونیستی و سامانه دفاع فعال «تروفی» در سال جاری گویای روابط تنگاتنگ تل‌آویو و ریاض است.

بمباران هر روزه یمن توسط نیرو‌های ائتلاف به رهبری سعودی‌ها پس از مدت زمان طولانی هنوز نتوانسته است این ائتلاف در جنگ نابرابری که بیش از سه سال است شروع شده است، به پیروزی برساند. «شرف لقمان» سخنگوی ارتش یمن در مصاحبه با المیادین گفت: کشور‌های ائتلاف به رهبری عربستان از سلاح‌های شیمیایی در «ماریب» در شرق صنعا استفاده کردند.

وی در ادامه گفت: تصمیم عربستان برای استفاده از سلاح شیمیایی، دارای اهمیت سیاسی است که در بر گیرنده شکست این دشمن تجاوزگر در پناه بردن به سلاح شیمیایی است. گردهمایی صد‌ها هزار نفر از مردم یمن و در حمایت از شورای عالی سیاسی انصارالله، سبب شد تا عربستان سعودی کاملا سرخورده و ناامید شود.

در همین خصوص ژنرال عبدالستار الساده نیز گفت: تعدادی از مردم غیرنظامی یمنی به دلیل بمباران شیمیایی و متصاعد شدن گاز‌های سمی نیرو‌های متجاوز به رهبری عربستان کشته و یا زخمی شدند.

وی افزود: منطقه‌ای در صنعا زیر آتش توپخانه نیرو‌های متحد سعودی‌ها قرار داشت و اخیرا سعودی‌ها از سلاح‌های شیمیایی علیه غیرنظامیان استفاده می‌کنند. به گفته الساده، پس از این حمله مردمی که در معرض این حملات بودند، دچار عوارضی، چون ضعف کلی، عدم هوشیاری و خستگی شدند. شاهدان این بمباران شیمیایی گفته‌اند که این توپخانه با موادی که دود سفید رنگی داشت اقدام به بمباران مردم کردند. الساده بیان داشت: اهداف این بمباران شیمیایی تنها مواضع انسانی و حیوانات بوده است. روز قبل از این حمله، نیرو‌های متجاوز به رهبری عربستان، صنعا و شهر‌های اطراف آن و محدوده کاخ ریاست جمهوری یمن را بمباران گسترده کردند.

به گفته دفتر ارزیابی فناوری کنگره آمریکا، رژیم صهیونیستی همچنان دارای قابلیت‌های جنگ‌افزار‌های شیمیایی و بیولوژیک تهاجمی است که به‌طور رسمی هیچ‌گاه اعلام نشده است. بیل ریچاردسون معاون پیشین دبیر کل دفاعی آمریکا در سال 1998 اظهار داشت: «من هیچ شکی ندارم که رژِیم صهیونیستی مدت زمان طولانی در زمینه مواد شیمیایی و مواد بیولوژیک کار کرده است و هیچ شکی نیست که آنان سالهاست که این سلاح‌ها را به فروش می‌رسانند.»

آنچه را که رژیم اشغالگر قدس نسبت به فلسطینی‌ها انجام داده است؛ امروز عربستان با مردم بی‌گناه یمن انجام می‌دهد. رژیم صهیونیستی به گزارش رسانه‌های خارجی که بار‌ها گزارش داده‌اند این رژیم علیه غیرنظامیان لبنانی از سلاح‌های شیمیایی و علی‌الخصوص سلاح‌هایی فسفری استفاده کرده است تا آنجایی که حتی «سی‌ان‌ان» گزارشی از تلفات سوختگی‌های مردم غیرنظامی در لبنان با سلاح شیمیایی اسرائیل تهیه کرد. رژیم صهیونیستی بعد‌ها خود اعتراف کرد، تنها از فسفر سفید استفاده کرده است. فروش سلاح‌های متعارف و غیر متعارف نظیر سلاح‌های شیمیایی توسط رژیم صهیونیستی به کشور‌های جنایت‌کاری، چون عربستان سعودی، نقض آشکار کنوانسیون‌های بین‌المللی منع اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی است که نه این رژیم و نه عربستان به هیچ یک از نهاد‌های بین‌المللی پاسخگو نیست. استفاده از فسفر سفید توسط ارتش اسرائیل به خوبی توسط سازمان‌های مختلف ثابت شده است.

آمریکا که مدعی حقوق بشر و عدم استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی است، نیز در نوامبر 2004 در هنگام حمله به فلوجه عراق از سلاح شیمیایی فسفر استفاده کرد. نشان دادن بدن‌های سوخته شده قربانیان غیرنظامی عراقی در رسانه‌ها‌ی جمعی سبب اعتراضات گسترده در اقصی نقاط جهان نسبت به این اقدام غیربشری آمریکا شد. آنچه که جامعه جهانی بار‌ها و بار‌ها شاهد بوده است، نقض قوانین بین‌المللی توسط صهیونیست‌هاست که برای این رژیم نوعی خودکشی سیاسی محسوب می‌شود.

استفاده از سلاح‌های شیمیایی نشانه دیگری از بحران جاری در اردوگاه سعودی‌هاست. این باور سعودی‌ها که هر چه بیشتر به مردم یمن آسیب برسانند، راحت‌تر آن‌ها را شکست خواهند داد، استراتژی ناکارآمدی است که نه‌تنها به انسجام بیشتر مردم یمن ختم شده است، بلکه انگیزه مبارزه علیه خودکامی‌های کشور خودکامه و مستبد عربستان را در این مردم تقویت کرده است. طبل رسوایی ادعای دروغین خط قرمز آمریکا در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی علیه غیر نظامیان، با استفاده مکرر عربستان سعودی و متحدان آن از سلاح شیمیایی در گوش جامعه جهانی طنین انداز است. سکوت معنادار جامعه بین‌الملل و عدم اقدام علیه تجاوزات عربستان سعودی و متحدانش در یمن، سبب شده است که هیچ قدرت جهانی خود را متعهد نمی‌داند تا ریاض را وادار به پاسخگویی در مورد اقداماتش ضدبشری‌اش در یمن کند. عدم تمکین عربستان سعودی نسبت به قوانین بین‌المللی و نقض آشکار آن‌ها به دلیل سکوت جامعه جهانی، جسارت استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی را به این کشور متجاوز داده است.

انتهای پیام/ 431

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار