خبرگزاری اسپوتنیک:

تروریست‌ها در جنوب سوریه مجبور به ترک مخاصمه و آشتی با دولت سوریه شدند

اسپوتنیک به نقل از وزارت دفاع روسیه از دستیابی به توافق با فرماندهان گروه‌های تروریستی در استان درعا بر سر توقف درگیری‌ها و برقراری آتش‌بس خبر داد.
کد خبر: ۲۹۸۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸ - 07July 2018

تروریست‌ها در جنوب سوریه مجبور به ترک مخاصمه و آشتی با دولت سوریه شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه روز شنبه از دستیابی به توافق با فرماندهان گروه‌های تروریستی در استان درعا در جنوب سوریه درباره توقف درگیری ها، برقراری آتش بس و بازگشت آوارگان سوری به خانه هایشان خبر داد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه رسمی خود اعلام کرد گفتگوها میان مرکز مصالحه و آشتی ملی روسیه در سوریه با فرماندهان گروه های معارض مسلح در درعا به امضای توافقاتی میان طرفین درباره ترک مخاصمه و برقراری آتش بس و آغاز روند تحویل سلاح های سنگین و نیمه سنگین در همه مناطق مسکونی تحت کنترل گروه های تروریستی منجر شد.

براساس بیانیه وزارت دفاع روسیه طرفین همچنین درباره ساماندهی وضع عناصر تروریستی، تخلیه همه آنهایی که نمی خواهند در فرآیند ساماندهی حضور داشته باشند -به همراه اعضای خانواده‌هایشان- و روانه کردن آنها به سمت استان ادلب در شمال سوریه، از سرگیری فعالیت نهادها و سازمان های دولتی در مناطق تحت کنترل گروه های تروریستی و بازگشت آوارگان سوری از اطراف مرزهای اردن به خانه هایشان توافق کردند.

سوریه از اواسط مارس سال 2011 صحنه درگیری‌های شدید میان ارتش این کشور با گروه های تروریستی مختلف از جمله عناصر داعش و جبهه النصره بوده است. در درگیری ها و خشونت های هفت سال گذشته در مناطق مختلف سوریه صدها هزار نفر کشته و میلیون ها نفر هم در داخل و یا خارج سوریه آواره شدند.

عملیات تخلیه عناصر تروریستی از جنوب سوریه به مناطق تحت اشغال تروریست ها در شمال این کشور از طریق توافقاتی که با وساطت مرکز آشتی ملی روسیه در سوریه حاصل می شود، ادامه دارد. در توافقات قبلی میان دمشق با گروه های تروریستی، هزاران تروریست از غوطه شرقی، قلمون شرقی و حومه حمص به استان ادلب در شمال سوریه منتقل شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها