سندی از پادشاه وقت عربستان برای بازسازی بقیع

سند تاریخی بازسازی بهشت بقیع به همراه نمایش سند آن، به مناسبت شهادت امام جعفرصادق علیه‌السلام برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۸۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹ - 08July 2018

سندی از پادشاه وقت عربستان برای بازسازی بقیعبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم سخنرانی «محمدمهدی حائری» فرزند علامه «عبدالرحیم صاحب الفصول حائری» اولین مدافع ائمه بقیع (ع) درباره سند تاریخی بازسازی بهشت بقیع امروز یکشنبه هفدهم تیرماه در مقبره علامه عبدالرحیم حائری با موضوع سند تاریخی بازسازی بهشت بقیع به همراه نمایش سند آن، به مناسبت شهادت امام جعفرصادق علیه‌السلام برگزار شد.

حائری درباره ماموریت پیامبر (ص) برای گسترش دادن دین مبین اسلام، گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند: «قولوا لا اله الله تفلحوا» من ماموریت دارم تا ریشه بت پرستی را از بیخ بر کنم و به جای آن نهال خدا پرستی را بنشانم تا از میوه آن کام بشریت را شیرین سازم. رسول خدا ۲۳ سال زحمت کشید و جنگ‌ها و مخالفت‌های زیادی را که بر علیه او روا می‌داشتند، تحمل کردند تا به فرموده آن بزرگوار، خدا‌پرستی و یگانگی در بین مردم جاری شود و مردم از این میوه شیرین بهره‌مند شوند.

فرزند علامه عبدالرحیم حائری به برخورد‌های ناروای برخی انسان‌های از خدا بی‌خبر با قبور ائمه (ع) اشاره کرد و گفت: اگر به تاریخ نگاه کنید خواهید دید، کسانی که با حضرت محمد (ص) مخالف بوده‌اند با قبر آن حضرت چه کردند که من در اینجا از گفتن آن شرمم می‌آید، همین طور قبر حضرت علی (ع) که بسیار مظلوم واقع شد و چه بی وفایی‌های که درباره قبر آن حضرت صورت نگرفت.

محمد مهدی حائری بیان کرد: در اینجا سوالی که پیش می‌آید این است که چه کسانی در آن زمان که اتحاد و برادری در اسلام بدان‌ها سفارش شده بود، انگیزه چنین کار‌هایی را پیدا می‌کردند. باید گفت که این‌ها همان کسانی بودند که خون و شمشیر و جنگ و جدل را بیشتر می‌پسندیدند و اکنون هم چنین افرادی مردم را از زیارت قبر امام حسین (ع) محروم می‌کنند.

فرزند علامه عبدالرحیم حائری افزود: بعد از امام حسین (ع) امام صادق (ع) با نهایت کوشش و جدیت سعی داشت که شریعت رسول خدا و احکام الهی و آن چیزی که رسول خدا فرموده بود را احیا کند. ایشان سعی کردند آن چیزی که اراده حضرت حق و فرمان رسول خدا است، به بهترین شکل اجرا شود.

فرزند مرحوم عبدالرحیم حائری در خصوص سند بازسازی بنا‌های قبور بقیع که پدرش موفق به دریافت آن از «عبدالعزیز سعودی» پادشاه وقت عربستان شده است، بیان کرد: پدر من به تنهایی رفته و سندی گرفته و آن را آورده که این سند یک سند ملی و مذهبی و پر افتخار برای مذهب جعفری و مسلمانان به حساب می‌آید که اکنون نزد ما است. ما بسیار خرسند می‌شویم که در حضور دو بزرگ‌تر و مقام مسوول و رجال مملکت در یک جلسه این سند را تقدیم کنیم و هنوز که هنوز است بقیع غریب است.

بعد از سخنرانی محمد مهدی حائری، سید مهدی میری مداح اهل بیت (ع) به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) به مدیحه و نوحه سرایی پرداخت.

انتهای پیام/ ۷۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار