آیت‌الله علم‌­الهدی:

توسعه حجاب با حرکت فکری مسیر خواهد بود/ مخالفین حجاب پیاده نظام استکبار هستند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: حجاب با حرکت فکری، استدلالی و فرهنگی توسعه پیدا می‌کند.
کد خبر: ۲۹۹۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ - 12July 2018

توسعه حجاب با حرکت فکری مسیر خواهد بود/ مخالفین حجاب پیاده نظام استکبار هستندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، همزمان با روز ملی «عفاف و حجاب» و در سالروز کشتار جمعی از معترضین به سیاست‌های ضد دینی «رضاشاه» در مسجد «گوهرشاد»، تجمع بانوان مشهدالرضا با عنوان تجمع «حافظان حریم خانواده» با حضور جمعی از بانوان مشهدی صبح امروز در میدان شهدا برگزار شد.

آیت‌الله «سید احمد علم ­الهدی» نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در اجتماع پایانی این مراسم که در «ایوان مقصوره» مسجد «گوهرشاد» برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام مسجد «گوهرشاد» اظهار داشت: مکانی که شما در آن تجمع کردید قتلگاه عزیزانی است که در مقام مقابله با یک حرکت شیطانی «رضاشاه» به عنوان دست ­نشانده استعمار بریتانیا به شهادت رسیدند.

وی افزود: در سحرگاه 21 تیرماه 1315 این «ایوان مقصوره» و شبستان «تبریزی» که در مجاورت این ایوان قرار داشت به وسیله عوامل «رضاشاه» جلاد ابتدا محاصره و بعد از بالای شبستان، انسان­ های غیرتمندی را که در مقام صیانت از نوامیس خود تجمع کرده بودند به خاک و خون کشیدند و پیکرهای مطهرشان را به خانواده­ هایشان تحویل ندادند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: تعداد شهدای مسجد «گوهرشاد» در سال 1315، چهار هزار نفر در تاریخ ثبت شده است. پیکر مطهر این عزیزان در «گودال خشت مال­ ها» که در انتهای خیابان دانش غربی قرار دارد و «باغ خونی» مدفون شدند. بازماندگان این شهدا حتی موفق به زیارت قبور و یادمان آنها نشدند و عزیزان جان باخته خود را جزو مفقودالاثرها دانستند که این مسئله دل­ آن­ها را سوزاند. امروز شما با گذشت 80 سال از آن واقعه جانسوز، به نیابت از بازماندگان شهدای مسجد «گوهرشاد» آرمان­ های ارزشمند آنان را که صیانت از ارزش های اسلامی بود و شهدای این قیام پرچم آن را برافراشتند احیاء کردید.

علم‌الهدی در بخش دیگری از سخنانش خاطر‌نشان کرد: حجاب حرف قرآن، واجب قر آنی و یک ارزش قرآنی است که به عنوان یک واجب دینی از آن باید نام برد و شما به آن واقف هستید. تصور شما از چادر، لباس و حجاب قرآنی است که زنان مسلمان آن را به عنوان یک لباس پذیرفته­‌اند. آنچه امروز لازم است که برای زن مسلمان تبیین شود حرکت نابکارانه رضاخانی و جریان استعماری بریتانیا است که در شرایط آن روز دنیا صورت گرفت.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنانش به بازخوانی تاریخ حکومت پهلوی اول پرداخت و گفت: استعمار برای حاکمیت مدرنیته و تسلط غرب به تمام ثروت­ ایران و تثبیت خود در منطقه، به این فکر افتاد تا هویت ایرانی مردم را از آنها بگیرد و چون ایران یک کشور اسلامی بود این کار، ساده نبود. آنها باید در خط براندازی هویت مسلمان بودن، بر روی مؤثرترین آثار و ارزش‌هایی که این هویت را تثبیت می‌کرد اثر بگذارند. آنچه نشان دهنده هویت یک ملت است لباس آن­هاست. کشف حجاب در راستای براندازی هویت ایرانی اسلامی مردم بود که توسط «رضاخان» اجرا شد.

وی تصریح کرد: همان ایام مردم، علما و نخبگان سیاسی و فرهنگی کشور به این مسئله پی برده بودند اما اعتراض آنها در مقابل قلدری ­های «رضاخان» راه به جایی نبرد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ابراز داشت: امروز نیز کسانی که با حجاب مشکل دارند در حقیقت پیاده نظام جریان استکبار و دنباله رو جلاد استعمار «رضاشاه» هستند. وجود شما زنان مردآفرین که از هویت دینی و انقلابی ایران اسلامی دفاع می ­کنید در احیاء حجاب و عفاف نقش مؤثری دارد. امیدوارم که شما خواهران انقلابی در خط تداوم این حماسه نه تنها در روز 21 تیر بلکه در تمام ایام سال حماسه ­آفرین باشید.

این مقام مسئول افزود: حجاب با حرکت فکری، استدلالی و فرهنگی توسعه پیدا می ­کند. فرهنگ ­سازی این واجب دینی با جبر و تحکم میسر نخواهد بود؛ اما اگر قرار باشد بعضی با بی حجابی، امنیت و نوامیس جامعه اسلامی را به خطر بیندازند و عامل دشمن در کشیدن سفره دین از زیر پای مردم باشند باید با آن­ها مبارزه کرد. باید با بی حجابی به عنوان یک منکر شرعی و هنجارشکنی و برای جلوگیری از ترویج فساد مبارزه کرد و جلو منکر را گرفت.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: با وجود مشکلات اقتصادی در جامعه، اما برخی معتقدند که باید مردم آزاد گذاشته شوند و فشار بر روی آنها نیاورد ولی باید توجه داشت که این مسائل را نباید با هم اشتباه گرفت. مردم ایران اسلامی پای دین، آزادی و استقلال اقتصادی ایستادند و علاوه بر مبارزه با مفسدین و اخلالگران اقتصادی با هنجارشکن‌­های دینی نیز مبارزه می‌­ کنند. همانگونه که در طول دفاع مقدس و در جنگ نظامی مردم ایران اسلامی حتی یک وجب از خاک کشورمان را به دشمن ندادند در جنگ اقتصادی نیز مانع دست ­اندازی دشمن بر منابع و ثروت­‌های ایران خواهیم شد و در جنگ نرم نیز نخواهیم گذاشت بر فرهنگ این آب و خاک که ریشه در اسلام ناب دارد تسلط پیدا کنند و فرهنگ مردم را در جهت تأمین منافع خود تغییر دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار