وزیر خارجه فلسطین: چین به حل مساله خاورمیانه کمک کند

وزیر خارجه فلسطین با اشاره به کارشکنی آمریکا در حل مساله خاورمیانه، خواستار حل این بحران توسط چین شد و گفت که فلسطین در روابط با چین جایگاه ویژه‌ای دارد و پکن به فلسطین اهمیت زیادی می‌دهد.
کد خبر: ۲۹۹۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶ - 14July 2018

چین به حل مساله خاورمیانه کمک کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «ریاض المالکی» وزیر خارجه فلسطین در مصاحبه با شینهوا (خبرگزاری رسمی چین) اظهار داشت: همایش هشتم چین و اعراب در پکن برای پیش‌برد مناسبات طرفین و به خصوص مناسبات چین و فلسطین با اهمیت بود؛ زیرا با توجه به کارشکنی‌های آمریکا، شرایط از حساسیت بالاتری برخوردار شده است.

وی تصریح کرد: فلسطین می‌تواند نقش مهمی در برنامه راه ابریشم چین ایفا کند و در واقع به عنوان یک نقطه مرکزی در این مسیر برای مرتبط کردن آفریقا و اروپا با چین باشد.

همایش چین و اعراب با هدف همکاری اقتصادی بیشتر میان طرفین از سال ۲۰۰۴ میلادی برگزار شده است و در اجلاس امسال ۲۱ کشور عربی حضور یافته بودند.

این مقام فلسطینی گفت: فلسطین از حمایت‌های ویژه چین در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و تجاری برخوردار است و وام‌ها و کمک‌هایی از این کشور دریافت می‌کند.

المالکی افزود: با توجه به نقش مخرب آمریکا در فرایند صلح خاورمیانه و کارشکنی‌های این کشور علیه فلسطین، گسترش روابط چین و خاورمیانه و کشور‌های عربی و فلسطین برای این کشور با اهمیت است.

وی آمریکا را بخشی از مشکلات خاورمیانه و فلسطین دانست و گفت که تحرکات دولت آمریکا در ماه‌های گذشته به زیان فلسطین و فلسطینی‌ها بوده است.

المالکی جایگاه فلسطین را در دریای مدیترانه و برای کشور‌های آسیایی، خاورمیانه و آفریقایی مهم دانست و گفت: فلسطین می‌تواند یک بندرگاه و مرکز برای پیشبرد راه ابریشم نوین چین باشد.

انتهای پیام/ ۷۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار