فرمانده انتظامی فارس:

هزینه پایین جرم موجب افزایش جرایم در کشور شده است

سردار «احمدعلی گودرزی» با اشاره به آزاد شدن تعدادی مجرم در استان فارس به‌وسیله پرداخت پول به شاکیان، گفت: هزینه جرم در کشور پایین است و همین باعث افزایش جرایم در کشور شده است.
کد خبر: ۲۹۹۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴ - 15July 2018

اخلال در نظام اسلامی جرم است/ 5 هزار سیم کارت جعلی  در فارس کشف شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از شیراز، سردار «احمدعلی گودرزی» فرمانده انتظامی استان فارس، صبح امروز (یک‌شنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در پی شکایات متعدد مبنی بر سرقت از جیب مردم در خیابان‌های شیراز، کلاهبرداری اینترنتی، توهین و افترا در فضای مجازی و برداشت غیرمجاز از حساب‌های اینترنتی، این موضوعات مورد تعقیب پلیس فتای استان قرار گرفت.

وی با اشاره به دستگیری سارقی که بیش از ۳۰۰ مورد سرقت از مردم به‌صورت جیب‌بری داشته است، بیان داشت: با دستگیری سارقانی در شیراز، آن‌ها به سرقت از جیب ۳۰۰ نفر در این شهر طی سه سال اعتراف کردند که این پرونده در دست بررسی بیشتر توسط پلیس است تا ابعاد مختلف آن مشخص شود.

سردار گودرزی ادامه داد: طی عملیات اطلاعاتی و علمی، بیش از ۵ هزار سیم‌کارت فعال بدون هویت کشف شده است که این متهمان با استفاده از سیم‌کارت‌های جعلی و بدون هویت و ۸ هزار پاسپورت که متعلق به افراد نامعلوم از کشور‌های فیلیپین، عراق و... بوده است، با اسامی آنان سیم‌کارت‌ها را فعال می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان این‌که سیم‌کارت‌های فعال در یکی از خیابان‌های شیراز با هزینه‌های بیشتری خریداری می‌شد، افزود: در نهایت یکی از توزیع‌کنندگان سیم‌کارت با نام مشخص شناسایی و در یک عملیات غافلگیرکننده، از منزل وی ۵ هزار سیم‌کارت فعال بدون هویت و یا دارای هویت جعلی کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: متهم با استفاده از شگرد‌های متعدد و با همدستی یک مجرم سابقه‌دار، اقدام به تأسیس یک شرکت به نام «نگین صنعت فسا مهر جنوب» کرده است و پس‌ازآن اقدام به درخواست و خرید ۸ هزار سیم‌کارت می‌کند و از طریق سوءاستفاده از رونوشت مدارک افراد نیز اقدام به خرید ۳ هزار سیم‌کارت دیگر کرده است.

سردار گودرزی همچنین از کلاهبرداری ۲۵ میلیارد ریالی از طریق خرید و فروش سکه و دلار خبر داد و گفت: این کلاهبرداری در فضای مجازی از شخصی که به خرید و فروش سکه و دلار می‌پرداخته انجام شده است.

وی افزود: در این رابطه ۵ نفر دستگیر شده‌اند و با توجه به اقرار متهمان، سرکرده اصلی باند شخصی با هویت «واو. میم» معروف به «ملا» بوده که چند روز پیش تحت عنوان سلطان سکه در تهران دستگیر شده است.

این مقام مسئول بیان داشت: متهمان دستگیر شده در فارس، اقدامات خود را در فضای مجازی و در تهران در فضای حقیقی انجام می‌دادند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان این‌که پس از دستگیری متهمان، آنان با پرداخت ۲۵ میلیارد ریال به شاکی همگی آزاد شدند، بیان داشت: هزینه جرم در کشور پایین است و همین باعث افزایش جرایم در کشور شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها