حجت‌الاسلام آل هاشم در گفت‌وگوی مشروح با دفاع پرس:

مسئولین فرهنگی در جهت انتقال منش اخلاقی دوران دفاع مقدس تلاش کنند

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: مسئولین فرهنگی باید ضمن ثبت و ضبط آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بتوانند منش اخلاقی آن دوران را در جامعه جاری و ساری کنند.
کد خبر: ۳۰۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۱ - 01October 2014

مسئولین فرهنگی در جهت انتقال منش اخلاقی دوران دفاع مقدس تلاش کنند

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، هرچه بیشتر پیش میرویم و از دوران دفاع مقدس فاصله میگیریم شاهد کمرنگتر شدن خاطرات و حال و هوای آن دوران که اساس زندگی مردم را در دهه 60 تشکیل میداد، هستیم؛ روزگاری که دشمن ناجوانمردانه بر ما تاخت و برخی مناطق سرزمین عزیزمان را به اشغال خود درآورد، تنها مردانی از جنس حماسه و جهاد به ندای رهبر خود لبیک گفته و جهت حضور در جبهههای نبرد خانه و کاشانه خود را ترک کرده و به میدان نبرد شتافتند؛ دلیرمردانی که با ایستادگی و جهاد داوطلبانه، آیههای جهاد و شهادت را پس از 1400 سال دوباره احیا کرند.

در همین رابطه گفتگویی مشروح را با حجتالاسلام والمسلمین «سید محمدعلی آل هاشم» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی و نماینده ولی فقیه در ارتش انجام دادیم که شرح آن در ذیل میآید.

- لطفا درباره فرهنگ دفاع مقدس و تأثیر آن در بهبود اوضاع جامعه توضیح دهید؟

مسلّما حاکم شدن فرهنگ دفاع مقدس در جامعه، جوانان ما را در برابر جنگ نرم و هجمههای فرهنگی بیمه میکند. اینکه فرزندان ما از حال و هوای آن دوران و بلندای روح و بزرگمنشی شهدا و جانبازان عزیز که از همه داشتههای خود برای رضای خدا گذشتند آگاهی یابند، آنان را در برابر سیل تهاجمات فرهنگی و مسائل غیر اخلاقی واکسینه میکند؛ لذا مسئولین فرهنگی باید در این رابطه تلاش کنند تا ضمن ثبت و ضبط آثار و ارزشهای دفاع مقدس بتوانند آن منش اخلاقی را که در آن دوران در جامعه جاری و ساری بود، به امروز انتقال دهند.

- نشر ارزشها در شرایط فعلی چقدر ضرورت دارد؟

مقام معظم رهبری میفرمایند "این خاطراتی که در ذهنهای ماست نباید به دست فراموشی سپرده شود. باید همه افراد از رده رزمنده تا فرمانده خود را دراین رابطه موظف بدانند و به تبیین آن دوران برای نسل جوان بپردازند، اگر این خاطرات و رشادتها بازگو نشود، حافظه تاریخی ما از بزرگترین گنجینه خود خالی خواهد شد."

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار