مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی عنوان کرد؛

استقرار قرارگاه پدافند زیستی در شهرستان‌های مرزی خراسان رضوی

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی گفت: استقرار قرارگاه پدافند زیستی در سطح شهرستان‌های مرزی و ۴ شهر بزرگ استان خراسان رضوی در سال جاری از جمله اقدامات و برنامه‌هاست که آمادگی لازم برای به انجام رساندن آن وجود دارد.
کد خبر: ۳۰۰۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ - 18July 2018

استقرار قرارگاه پدافند زیستی در شهرستان‌های مرزی استان خراسان رضویبه گزارش دفاع پرس از مشهد به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، نشست فرمانداران استان‌های خراسان رضوی به ریاست «رحیم نوروزی» معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استاندار خراسان رضوی و با حضور «سید ابوالفضل احمدی» مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی صبح امروز در استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

احمدی در این جلسه اظهار داشت: وقتی از سطح سیاستگذاری و حوزه نظر وارد سطح اقدام و عمل می‌شویم، ناگزیر به ایجاد سازمان دوم برای پاسخگویی به شرایط اضطرار در سطح استان، شهرستان و دستگا­ه‌­ها هستیم و این اقدام در راستای تحقق آن انجام می‌­شود.

وی با اشاره به نقش و مأموریت فرمانداران به عنوان رؤسای شورای پدافند غیرعامل شهرستان‌ها، مهمترین انتظارات این حوزه را در وهله نخست فعال­ سازی ساختار و چارچوب نهادی مطابق سند راهبردی ابلاغی در سطح شهرستان­‌ها عنوان کرد.

این مسئول ادامه داد: اطمینان از استقرار نظام برنامه‌­ریزی و مدیریت عملکرد از طریق پایش و ارزیابی میزان تحقق اهداف در بازه‌های زمانی 4 ماهه و در سطح دستگاه‌های شهرستان، بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی گفت: اطمینان کامل از شناسایی و سطح ­بندی زیر ساخت‌ها و مراکز ثقل موجود و در ادامه کنترل و مدیریت موضوع تا مرحله تدوین طرح‌های پدافند غیرعامل و نظارت بر اجرای نتایج حاصل به نحوی که حداقل مصون سازی کامل یک زیر ساخت در سطح هر دستگاه در شهرستان (در سال جاری) انجام شود ضروری است.

وی تأکید کرد: باید ضوابط و ملاحظات پدافند غیرعامل از جمله مباحث 21 مقررات ملی ساختمان رعایت شود.

احمدی با اشاره به ضرورت توجه جدی به مسائل پدافند غیرعامل در شهرهای بزرگ نظیر «مشهد»، «سبزوار»، «نیشابور» و «تربت حیدریه» به عنوان کانون‌های اصلی جمعیت ابراز داشت: برنامه‌­های خاصی در این شهرها از جمله تهیه طرح‌های پدافند غیرعامل شهری، خروج مراکز ویژه پر خطر شهری، تمرین جابجایی، تخلیه و اسکان موقت جمعیت، مصون سازی و کاهش آسیب­ پذیری زیرساخت‌های شهری، تهیه نقشه وضعیت زیرساخت‌ها و تأسیسات، آموزش و فرهنگ­‌سازی عمومی مردم باید مورد پیگیری قرار گیرد.

وی گفت: بدلیل اهمیت این شهرها، معاونت ویژه‌­ای با عنوان معاونت امور شهری در سازمان پدافند غیرعامل کشور این امور را مدیریت می­‌کند.

مدیر‌کل پدافند غیرعامل استان خراسان رضوی در پایان ضمن تأکید بر پیش تدبیری و بهره‌برداری حداکثری از فرصت هفته پدافند غیرعامل در آبان ماه سال جاری، برای ترویج و گسترش فرهنگ پدافند غیرعامل در سطح جامعه، خواستار تحقق سرانه 4 نفر ساعت آموزش کارکنان در سال به منظور پاسخگویی شهرستان ­ها به طرح ساماندهی مربیان پدافند غیرعامل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار