مشاور عالی استاندار کرمانشاه:

عملیات «مرصاد» طومار منافقین را درهم پیچید

«جعفر همتی» گفت: عملیات «مرصاد» به‌گونه‌ای طومار منافقین را درهم پیچید که تا به امروز دیگر جرات اقدامی علیه ایران اسلامی را پیدا نکرده‌اند.
کد خبر: ۳۰۰۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸ - 18July 2018

عملیات «مرصاد» طومار منافقین را درهم پیچیدبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، «جعفر همتی» مشاور عالی استاندار کرمانشاه، امروز (چهارشنبه) در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که با محوریت سالروز عملیات غرور آفرین «مرصاد» برگزار شد، این عملیات را از جمله سرنوشت سازترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس دانست، اظهار داشت: دشمن در جنگ تحمیلی دچار سه اشتباه استراتژیک شد که اولین آن حمله به ایران بود. صدام می‌خواست در عرض یک هفته ایران را تسخیر و بخش‌های عرب‌نشین آن را جدا کند و این توهمی بود که وی و هم پیمانانش دچار آن شدند.

وی افزود: همچنین این تصور برای دشمنان به‌وجود آمده بود که اگر دست به اقدامی بزنند، مردم نیز از بدنه نظام جدا خواهند شد و می‌توانند پیروز باشند. موضوعی که کاملا برعکس رقم خورد.

مشاور عالی استاندار کرمانشاه با بیان این‌که منافقین خدمات خوبی به صدام کردند، اظهار کرد: آن‌ها با نفوذ خود در کشور و نیز با آشنایی که با ایران داشتند، اقداماتی کردند و نوکری خود را به استکبار نشان دادند، اما عملیات «مرصاد» تسویه حسابی بین نیرو‌های اسلام و نیرو‌های کفر در پایان جنگ بود.

وی ادامه داد: دشمن در اشتباهی دیگر پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط ایران را ناشی از ضعف ما تلقی کرد؛ لذا از ۳۱ تیر حملات گسترده‌ای را علیه کشور ما آغاز کرد؛ چراکه که فکر می‌کردند نیرو‌های ما توان مقابله را ندارند.

وی اضافه کرد: طبق گزارش داخلی سازمان نفاق، سران منافقین در ۳۱ تیر تمام نیرو‌های خود را از سراسر دنیا فراخواندند و پس از برگزاری جلسه و تجهیز آنان، ۲ روز بعد به سمت کرمانشاه حرکت کردند.

مشاور عالی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: صدام با حدود ۲ میلیون سرباز و نیرو نتوانست در جنگ تحمیلی در مقابل ایران بایستد و منافقین توهم داشتند که با ۵ هزار نیرو می‌توانند ایران را به تصرف خود درآورند.

همتی به فرمان بسیج عمومی امام خمینی (ره) برای مقابله با منافقین اشاره کرد و یادآور شد: پس از این اعلام امام راحل، خیل عظیمی از مردم ایران به سوی کرمانشاه راهی شدند.

وی با بیان این‌که در عملیات «مرصاد» هزار و ۳۰۴ نفر از منافقین کوردل به هلاکت رسیدند، افزود: همچنین یک سوم از ۱۵۰۰ مجروح آنان نیز به درک واصل شدند.

همتی اضافه کرد: نیرو‌های اسلام تا حدود یک ماه پس از این عملیات در کوه‌ها و جاده‌های کرمانشاه اقدام به دستگیری و هلاکت نیرو‌های منافقین می‌کردند؛ لذا آماری که منافقین از کشته‌های خود می‌دهند بسیار بیش از آن است.

وی با تاکید بر این‌که در این عملیات طومار نفاق به‌طور کامل پیچیده شد، گفت: نیرو‌های انقلاب در عملیات مرصاد درسی به منافقین دادند که تاکنون جرات اقدام علیه جمهوری اسلامی را پیدا نکرده‌اند و امروز آنان در جایگاه ذلت و ایران در جایگاه اقتدار است.

مشاور عالی استاندار کرمانشاه در پایان با اشاره به نزدیکی سالروز عملیات «مرصاد»، تاکید کرد: ضروری است با اجرای برنامه‌های مناسب، یاد و خاطره این عملیات غرور آفرین را زنده نگه داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها