مسابقات «قرآن کریم» استان کرمانشاه آغاز شد

چهل و یکم دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله استانی روز چهارشنبه (۲۷ تیر) با حضور ۶۰۷ شرکت کننده در تالار غدیر مجتمع فرهنگی بعث شهر کرمانشاه آغاز شد.
کد خبر: ۳۰۰۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵ - 18July 2018

مسابقات« قرآن کریم »استان کرمانشاه آغاز شدبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، حجت‌ الاسلام «مجید میرزایی» مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه اظهار داشت: مرحله شهرستانی این مسابقات با حضور پنج هزار شرکت کننده برگزار شد که 607 نفر از این تعداد به مرحله استانی راه یافتند.

میرزایی اضافه کرد: 270 نفر از این تعداد در رشته معارف قرآنی و 305 نفر نیز در رشته های حفظ، قرائت، تحقیق، ترتیل، اذان، مفاهیم و دعا خوانی به مدت 2 روز برگزار خواهد شد.

وی برگزاری مسابقات را از محل نیات خیران و واقفان استان دانست و اظهار داشت: 12 تن از داوران بین المللی قرآن کشور این مسابقات را داوری خواهند کرد.

میرزایی در پایان ابراز امیدواری کرد این مسابقات باعث نشاط و پویایی جامعه قرآنی استان کرمانشاه شود.

آیت الله «مصطفی علما»نماینده ولی فقیه در استان  کرمانشاه نیز در آیین افتتاحیه این مسابقات، قرآن را متعلق به همه بشریت در همه زمان ها تا ابد دانست و گفت: قرآن با فطرت انسان عجین است تا زمانی که انسان روی زمین هست قرآن و پیام آن زنده است.

 علما، قرآن کریم و اهل بیت را 2 گوهر با ارزش برای همه انسان عنوان کرد که به فرموده پیامبر (ص) مسلمانان اگر این 2 را با هم داشته باشند همیشه موفق و پیروز هستند.

او با اشاره به فرمایش های مقام معظم رهبری گفت: کاری هنری است که ریشه و محتوای قرآنی داشته باشد و از جامعه فرهنگی و هنری خواست در آثارشان محتوای قرآنی را بگنجانند.

آیت الله علما بهره گیری از مفاهیم و محتویات قرآنی را مایه شکست دشمنان دانست و افزود: امام راحل (ره) با اتکا به نیروی قرآن و اهل بیت (ع) توانست دشمنان را به زانو در آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار