امامزاده‌ای که سال‌ها بعد از مرگ هم پیکرش سالم ماند!

در ﺗﻮﺻﯿﻒ جسد ﻣﺒﺎرک امامزاده شاهچراغ گفته‌اند؛ ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﺣﻀﺮت را روﯾﺖ ﮐﺮدﻧﺪ، رﻧﮓ ﻣﺒﺎرک وی ﺑﺮنگشته و ﻫﯿﭻ ﺗﻐﯿﯿﺮی در ﺑﺪن آن ﺣﻀﺮت دﯾﺪه ﻧﺸﺪه و ﮐﻔﻦ وی ﻫﻤﭽﻨﺎن ﺗﺎزه ﻣﺎﻧﺪه بود.
کد خبر: ۳۰۰۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ - 20July 2018

امامزاده ای که  سالها بعد از مرگ هم   پیکرش سالم ماند!به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، یکی از موضوعاتی که توجه مسلمانان مخصوصاً شیعیان را همیشه معطوف به خود کرده است، امامزادگان و زیارت آن‌ها می‌باشد. مراد از امامزاده، فرزند یا فرزندزادگان ائمه اطهار (ع) است که در عرف به محل دفن آنها، نیز امامزاده گفته می‌شود.

در روایات زیادی از پیامبر اکرم (ص) و ائمه طاهرین (ع) رسیده است که اولاد و فرزندان پیامبر (ص) را اکرام کنید. پیامبر اکرم (ص) فرمودند: "کسی که اولاد مرا اکرام کند به تحقیق مرا اکرام کرده است.

در این بین اسامی بسیار زیادی از امامزادگان در شهر‌ها و روستا‌های مختلف شنیده می‌شود که تعدادی از آن‌ها به شکل جعلی بوده و بسیاری نیز سند موثق دارند. از این باب است که مرحوم محدث قمی (ره) در این باره معتقد است: اولاً باید نسب امامزاده معلوم باشد یعنی در کتب مربوط به این فن نسبت او با یکی از امام‌ها روشن شده باشد.

ثانیاً علاوه بر انتساب به امام باید جلالت، خوبی و تقرب او به خدا از نظر تاریخ و رجال ثابت باشد. هر جا که این دو موضوع جمع شد رعایت احترام آنان لازم و زیارتشان ثواب زیادی دارد.

محمد‌کشی در کتاب خود، احمد بن موسی (ع) را یکی از فضلای عصر خود نام می‌برد و او را از محدثانی می‌شمارد که احادیث زیادی از پدر و اجداد بزرگوارش نقل کرده و می‌نویسد که: احمد بن موسی (ع) به دست مبارک خویش، قرآن کریم را نوشته است.

انتهای پیام/ 191

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار