امام جمعه شهرکرد:

حجاج مایحتاج خود را از داخل کشور تهیه کنند/ مبادا به اقتصاد وهابیت کمک کنیم

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه حجاج مایحتاج خود را از داخل کشور تهیه کنند، گفت: مبادا به اقتصادی که در خدمت وهابیت و استکبار جهانی است کمک کنیم.
کد خبر: ۳۰۰۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱ - 20July 2018

حجاج مایحتاج خود را از داخل کشور تهیه کنند/ مبادا به اقتصاد وهابیت کمک کنیمبه گزارش دفاع پرس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به آغاز موسم حج گفت: حجاج بدانند که سفیر انقلاب اسلامی و نمایندگان مردم متمدن و رشدیافته ایران هستند.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: حجاج باید از نظر اخلاقی، رفتار سیاسی، اقتصادی و همچنین در بعد معنوی مراقب باشند.

وی با تأکید بر اینکه حجاج مایحتاج خود را از داخل کشور تهیه و از این طریق به اقتصاد و تولید داخل کمک کنند، افزود: مبادا به اقتصادی که در خدمت وهابیت و استکبار جهانی است کمک کنیم.

نکونام با بیان اینکه در 30 تیرماه یک عبرت اثرگذار تاریخی نهفته است، توضیح داد: در چنین روزی دین و سیاست در هم آمیخت و آیت‌الله کاشانی که به‌عنوان یک عالم فقیه و بصیر در مقابل استکبار ایستاد؛ مصدقِ از حکومت کنار گذاشته شده را با استفاده از پایگاه مردمی دوباره به صحنه آورد.

خطیب نماز جمعه شهرکرد ادامه داد: متاسفانه مصدق با تمسک به ملی‌گرایی به دین پشت‌پا زد و پس از به انزوا کشاندن آیت‌الله کاشانی خود به‌شدت آسیب دید.

وی خاطرنشان کرد: مراقب باشیم فریب برخی که می‌خواهند ملی‌گرایی را حاکم کنند و فقاهت و دین را به انزوا بکشانند نخوریم.

نکونام با اشاره به اینکه امروز این واقعیت در جهان روشن شده که آمریکا دیگر قدرت جهانی نیست، گفت: اگر آمریکا به این روز افتاده به‌خاطر اقتدار جمهوری اسلامی و ضعف‌های درونی خودش است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه حرف نوِ انقلاب اسلامی و نسخه تعامل جهانی که ایران ارائه داده در دنیا جا باز کرده است، افزود: اکنون قدرت‌های بزرگ دنیا دریافته‌اند که باید با ایران کنار بیایند و تعامل کنند؛ تعامل براساس احترام متقابل.

وی در خصوص برجام تشریح کرد: آمریکا هنوز مایل است تنور را گرم نگه دارد و ما باید مراقب باشیم که برجام مایه فریبمان نشود.

نکونام با تأکید بر اینکه دیگر نباید کشور را به برجام گره بزنیم، عنوان کرد: اقتدار ما به اقتصاد درون‌زا، به خدمت و تکیه بر مردم، ولایت‌مداری و وحدت است و لذا باید این فاکتورهای اقتدار را روزبه روز قوی‌تر کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها