یک استاد دانشگاه:

رژیم صهیونیستی بر پایه نژادپرستی بنا شده است

توکل حبیب‌زاده گفت: محتوای قانون کشور یهود امری جدید نیست؛ این رژیم از ابتدای تشکیل بر پایه نژادپرستی بنا شده است.
کد خبر: ۳۰۱۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰ - 23July 2018

رژیم صهیونیستی بر پایه نژادپرستی بنا شده استبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، توکل حبیب‌زاده استاد دانشگاه در نشست بررسی ابعاد و پیامدهای تصویب قانون نژادپرستانه کشور یهود در پارلمان رژیم صهیونیستی اظهار داشت: محتوای قانون کشور یهود امری جدید نیست؛ این رژیم از ابتدای تشکیل بر پایه نژادپرستی بنا شده است.

وی افزود: قوانین متعددی در سرزمین‌های اشغالی به تصویب رسیده است و همه آن‌ها بر جنبه نژادپرستی تاکید بیشتری دارند. این قانون تفاوت‌های بسیاری با قوانین تصویب شده دارد. حق تعیین سرنوشت از غیر یهودیان سلب شده است و بر ادعای برگشت به سرزمین اشغالی تاکید می‌کنند؛ رود نیل تا دریای مدیترانه را قلمرو خود می‌پندارند در صورتی که اگر توانش را داشتند رود نیل تا فرات را مطرح می‌کردند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: براساس این قانون یهودیان تنها شهروندان این کشور خواهند بود و زبان عبری، زبان رسمی آن‌ها محسوب می‌شود. در این قانون زبان عربی در وضعیت خاصی قرار نگرفته و حتی به عنوان زبان دوم هم قلمداد نشده است.

حبیب‌زاده عنوان کرد: این قانون یک قانون عادی نیست و یک قانون پایه‌ای است. شهرک‌سازی و ساخت کانل‌ها هم در این قانون یک ارزش ملی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: رژیم صهیونیستی جزو نادر رژیم‌هایی است که قانون اساسی مدون و تصویب شده‌ای ندارد و مجموعه‌ای از قوانین تصویب شده از پارلمان را قانون اساسی قلمداد می‌کند. هیچ مقام یا سازمان بین‌المللی قادر به لغو آن نخواهد بود و فقط پارلمان رژیم صهیونیستی قادر به لغو آن است.

حبیب‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا از اشغالگری و تداوم آن حمایت می‌کند و این کار غیرقانونی و ناقض اصل حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین است.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار