همرزم شهید «کریم کاویانی»:

شهید «کریم کاویانی» در حفظ بیت‌المال بسیار سخت‌گیر بود

علی مقدمی گفت: شهید «کریم کاویانی» بسیار ساده زندگی می‌کرد و پس از اینکه مسئولیت مالی سپاه را به عهده گرفت در حفظ بیت المال بسیار سخت‌گیر بود.
کد خبر: ۳۰۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ - 25July 2018

شهید «کریم کاویانی »در حفظ بیت المال بسیار سخت گیر بودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، «علی مقدمی» همرزم شهید «کریم کاویانی» در اولین ویژه‌برنامه «شب خاطره» با رویکرد روایت‌گری عملیات «رمضان» و گرامی‌داشت یاد و خاطره این شهید والامقام که در «بیت‌الزهرا (س)» کرمان برگزار شد، با اشاره به این‌که عملیات «رمضان» در روز‌های پایانی ماه مبارک رمضان سال ۱۳۶۱ و همزمان با شب‌های قدر انجام گرفت، اظهار داشت: شهید کاویانی زرتشتی زاده‌ای بود که در سال ۱۳۱۴ به دنیا آمد و در سن ۴۷ سالگی و در عملیات «رمضان» به شهادت رسید.

وی افزود: مردم شهرستان «بم» شهید کاویانی را به‌خوبی می‌شناسند و حال پس از ۳۶ سال که از شهادت وی می‌گذرد، سخن بردن از این شهید والامقام در جمع رزمندگان لشکر «ثارالله» کرمان، حکایت از روح پاک و قدسی این شهید دارد و‌ ای کاش که شخصیت این شهید والامقام بیشتر مورد کنکاش قرار گیرد.

رئیس بیمارستان حضرت زهرا (س) کرمان تصریح کرد: شهید کاویانی اهل ورع و تقوا بود، به نحوی که اکثر روز‌های سال را روزه می‌گرفت و به عبادت می‌پرداخت و نور هدایت قرآن در وی متبلور شده بود و خداوند مسیر سلامتی و رسیدن به نور و روشنایی را به وی عطا فرمود.

مقدمی اظهار داشت: «جلال آل احمد» سال ۱۳۳۷ در سفر به «کرمان» و «یزد»، سفرنامه‌ای تحت عنوان «گذری به حاشیه کویر» به «بم» سفر کرد و در سفرنامه خود از خانقاهی صحبت به میان می‌آورد که در آن جوانک زرتشتی که به دین اسلام روی آورده است زندگی می‌کند که آن جان شهید کاویانی است.

وی در ادامه با بیان این‌که شهید کاویانی از وضعیت مالی بسیار خوبی برخوردار بود و در عین حال بسیار ساده زندگی می‌کرد، افزود: این شهید در دوران انقلاب اسلامی در صف نخست مجاهدان و انقلابیون بود و حتی در حمله به مسجد جامع مورد هجوم چماق به دستان قرار گرفت و پس از انقلاب نیز از اولین کسانی بود که در سپاه مسئولیت مالی را به عهده گرفت و در حفظ بیت‌المال بسیار سخت‌گیر بود.

همچنین در این مراسم «اسدالله رئیسی» جانباز ۷۰ درصد و فرمانده یکی از گردان‌های عمل کننده در عملیات «رمضان» گفت: پس از انجام عملیات‌های موفق و غرورآفرین «فتح‌المبین» و «بیت‌المقدس»، دشمن تصور این را نمی‌کرد که رزمندگان اسلام مجددا اقدام به عملیات کنند و یکی از اهداف انجام عملیات «رمضان» تنبیه دشمن و آزادکردن مناطق اشغالی بود.

وی افزود: رزمندگان گردان‌های شرکت کننده در عملیات «رمضان» رشادت‌های بی‌نظیری از خود نشان دادند و ما تا نزدیکی‌های شرق «بصره» و کانال پرورش ماهی پیشرفت کردیم و با دستور فرمانده وقت لشکر ثارالله (حاج قاسم سلیمانی) و برای حفظ مواضع و تلفات کمتر عقب‌نشینی صورت گرفت.

رئیسی تصریح کرد: شهدا برای حفظ انقلاب و نظام ایثارگری‌های فراوانی از خود نشان دادند و اکنون نیز ما آماده فداکردن جان ناقابل خود در راه دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار