معاون ادبی و هنری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

سردیس فرماندهان شهید استان مرکزی ساخته می‌شود

«داود کرمی» گفت: به‌زودی سردیس پنج فرمانده شاخص شهید استان مرکزی به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ساخته می‌شود.
کد خبر: ۳۰۲۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ - 01August 2018

سردیس فرماندهان شهید استان مرکزی ساخته می شود«داود کرمی» معاون ادبی و هنری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس در اراک، با اشاره به ساخت پنج سردیس فرماندهان شاخص شهید استان مرکزی، اظهار داشت: این سردیس‌ها مربوط به شهیدان «کاوه نبیری»، «رحیم آنجفی»، «سید احمد حسینی»، «عزیزالله کاظمی»، «محمدصادق بابایی» است که از ارگان‌های سپاه، ارتش، جهاد و شهدای ۴۲ قدر انتخاب شده‌اند.

وی افزود: جنس این سردیس‌ها از فایبرگلاس خواهد بود که قرار است در اندازه یک و نیم تا ۲ برابر اندازه واقعی آن ساخته شود.

معاون ادبی و هنری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارززش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: این سردیس‌ها در سمپوزیوم مجسمه‌سازی که با همکاری شهرداری اراک برگزار شده بود، مراحل قالب‌گیری آن‌ها انجام شده که به زودی ساخت و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

کرمی با اشاره به بهره‌مندی از ظرفیت هنرمندان استان مرکزی، گفت: خوشبختانه استان مرکزی دارای ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌های هنری و هنرمندان است که با بهره‌مندی از آن‌ها می‌توانیم آثار فاخر و ارزشمندی را در حوزه دفاع مقدس تولید کنیم.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که در مراحل‌های بعدی این پروژه را برای دیگر فرماندهان شهید استان مرکزی نیز انجام دهیم تا نسل امروز شناخت بیشتری از آن‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها