مطرح شدن مجدد مسئله استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه در شورای امنیت

شورای امنیت سازمان ملل بعد از شکست تلاش قبلی کشور‌های غربی در محکوم کردن دولت سوریه، این بار به درخواست انگلیس قصد دارد بار دیگر مسئله استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه را بررسی کند.
کد خبر: ۳۰۲۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰ - 02August 2018

مطرح شدن مجدد مسئله استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه در شورای امنیتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز پنجشنبه دوم آگوست (11 مرداد) به درخواست نماینده کشور انگلیس، موضوع به کارگیری سلاح‌های شیمیایی در سوریه را بار دیگر بررسی خواهد کرد.

«کارن پیرس» نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل شب گذشته این مسئله را اعلام کرد.

نشست قبلی شورای امنیت درباره این موضوع در اوایل ماه جولای و به درخواست نماینده سوئد انجام شده بود که بدون هیچ نتیجه خاصی پایان یافت و اعضای شورای امنیت نتوانستند به موضع گیری واحدی در این رابطه دست یابند.

کشور‌های غربی دولت سوریه را متهم می‌کنند که در اوایل ماه آوریل شهر دوما در غوطه شرقی را با گاز کلر هدف قرار دادند. مقامات نظامی روسیه اطلاعات منتشره درباره این حمله شیمیایی را تکذیب کردند. وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرده که هدف از انتشار چنین اطلاعات کذبی، حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه و فراهم سازی امکان اقدام نظامی از خارج علیه دمشق است.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار