نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

گذشتن از تعلقات دنیایی شرط دستیابی به شهادت است

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: شهادت متاعی نیست که به راحتی به رزمندگان و مجاهدین فی­ سبیل­ الله عطا شود. شهدا از خود گذشتند و از تعلقات عبور کردند تا خداوند آنها را برای شهادت انتخاب کرد.
کد خبر: ۳۰۲۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷ - 03August 2018

گذشتن از تعلقات دنیایی شرط دستیابی به شهادت است

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، به مناسبت بیستمین سالگرد شهادت سردار سرتیپ دوم پاسدار شهید «محمدحسن نظرنژاد» معاون عملیات قرارگاه ثامن‌الائمه (ع) و لشکر 5 نصر مراسم بزرگداشتی با حضور حجت­ الاسلام و المسلمین «نصرالله پژمانفر» نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم مشهد صبح امروز در حسینیه شهدای بهشت رضا برگزار شد.

حجت ­الاسلام و المسلمین «پژمانفر» در این مراسم اظهار داشت: سردار شهید «نظرنژاد» یکی از شخصیت­ های ارزشمند و بزرگوار دفاع مقدس به شمار می­ رود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در قرآن کریم حرکت انسان در مسیر بندگی و عبودیت الهی، علت خلقت انسان عنوان شده است.

پژمانفر افزود: عبادت تنها نماز و روزه و انجام اعمال عبادی نسیت بلکه طبق فرمایش حضرات معصومین، عبادت به این معنا است که هر آنچه در زندگی انسان انجام می ­شود چیزی جز رضای خداوند در آن نباشد. شهدا مصداق این فرمایش هستند. اگر مأموریت یا وظیفه ­ای به شهدا ابلاغ می­ شد چون رضای خداوند در آن بود آنها با جان و دل می ­پذیرفتند، که این کار ساده ­ای نبود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: شهدا متاعی را که به راحتی برای رضای خدا از آن می­ گذشتند و آن را به محضر حق تعالی عرضه می­ کردند جانشان بود. علت اینکه شهدا به مقام عالی عبودیت خداوند رسیدند این بود که در زندگی آنها چیزی جز خداوند مطرح نبود، اما امروز کسانی هستند که بندگی خدا را نمی­ کنند و فقط بنده­ ی شیطان هستند و بندگی پول و قدرت را می ­کنند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باب شهادت هیچگاه بسته نبوده و نخواهد بود. کسانی می ­توانند در مسیر شهادت گام بردارند که از خود و خواسته ­هایشان گذشته باشند.

پژمانفر در پایان گفت: شهادت متاعی نیست که به راحتی به رزمندگان و مجاهدین فی­ سبیل­ الله عطا شود. شهدا از خود گذشتند و از تعلقات عبور کردند تا خداوند آنها را برای شهادت انتخاب کرد.

در پایان این مراسم، شرکت کنندگان با حضور بر مزار سردار شهید «محمدحسن نظرنژاد» با قرائت فاتحه ضمن ادای احترام به مقام شامخ این شهید والامقام با آرمان­ های امام راحل و شهدا تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها