امام جمعه زنجان:

کشور به مدیران جوان، جهادی و متخصص نیاز دارد

امام جمعه زنجان با بیان اینکه در این شرایط نیاز به مدیران جهادی، متخصص و جوان داریم‌ گفت: باید در این شرایط نظارت‌ها و بازرسی‌ها مداوم و همیشگی باشد و اجازه ندهیم تخلفی صورت گیرد.
کد خبر: ۳۰۲۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱ - 03August 2018

کشور به مدیران جوان، جهادی و متخصص نیاز داردبه گزارش دفاع پرس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه کسی که آزارش بر دیگران و همسایگان برسد نمی‌تواند ادعا کند که اهل تقوی است‌، اظهار کرد: اهل تقوی باید در عمل اهل تقوی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه امروز آستانه تحمل بسیار پایین آمده است، افزود: امروز با یک سخن و با یک عمل دیگران برآشفته شده و بر او می‌تازیم بدون اینکه توجه کنیم که او هم اهل ایمان و مسلمان و برادر دینی ماست.

وی با بیان اینکه در جنگ صفین حق مطلق علی (ع) بود گفت: وقتی در جنگ آب را بر امام بستند یکی از اصحاب اقدام به ناسزا گویی بر دشمنان کرد، امام برآشفت و وی را از این کار برحذر داشت.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به ۱۴ مرداد روز حقوق بشر اسلامی ادامه داد: آمریکا و استکبار جهانی در جهان برای فشار به کشورهای دیگر و دخالت در آنها بحث جهانی حقوق بشر را مطرح کرده و به بهانه تضییع حقوق بشر به کشورهایی که تحت سیطره آنها نیستند فشار وارد می کنند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه کشورهای غربی از حقوق بشر به عنوان ابزاری استفاده می‌کنند، تصریح کرد: غرب و در راس آن آمریکا از بحث حقوق بشر سوء استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ مرداد سالروز شهادت سردار سرافراز سرلشگر خلبان عباس بابایی است، افزود: وی در طول جنگ تحمیلی رشادت‌ها و شجاعت‌های فراوانی از خود نشان داد.

آیت‌الله خاتمی با بیان این روزها سالروز یکی از جنایات بزرگ آمریکا در جهان است، ادامه داد: امریکا با انداختن بمب اتمی در هیروشیما و ناکازاکی بیش از ۲۲۰ هزار نفر مرد و زن را به قتل رساند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه آنها به بهانه اینکه کشورهای دیگر به بمب اتمی دست نیابند از دسترسی کشورهای دیگر به انرژی هسته‌ای جلوگیری می‌کنند، افزود: این در حالی است که خود آنها از بمب استفاده کرده و هزاران نفر را کشتند.

وی با بیان روز ۱۷ مرداد روز خبرنگار است، اظهار کرد:خبرنگاران به ویژه در مواقع حساس نقش مهم تاثیرگذاری دارند که باید در این زمینه دقت کنند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه خبرنگاری شغل شریف و بزرگی است، افزود: باید خبرنگاران در انعکاس اخبار از حب و بغض خودداری کنند و اخبار صحیح را مخابره کنند.

امام جمعه زنجان با اشاره به سالروز شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مناسبت‌های مختلف نقش مهم و تاثیر گذاری در کشور دارد.

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش است که با جنگ روانی به خواسته‌های خود برسد، افزود: باید در مقابل جنگ روانی دشمن هوشیار باشیم.

آیت‌الله خاتمی با بیان هنوز تحریم آغاز نشده برخی با ایجاد جنگ روانی اقدام به انبار کالا و خریدهای بیش از نیاز می‌کنند، گفت : ما همیشه در تحریم بوده‌ایم و هنوز تحریم جدیدی هم آغاز نشده است و باید در این زمینه هوشیار باشیم و خودمان به خودمان ضربه نزنیم.

امام جمعه زنجان  با بیان اینکه برخی مسؤولان نشان دادند که در شرایط سخت و دشوار کارایی ندارند، ادامه داد: مسؤولان باید تلاش کنند با تدبیر کشور را اداره کنند.

وی با بیان اینکه در این شرایط نیاز به مدیران جهادی، متخصص و جوان داریم، اظهار کرد: باید در این شرایط نظارت‌ها و بازرسی‌ها مداوم و همیشگی باشد و اجازه ندهیم تخلفی صورت گیرد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه باید راه‌ها و منافذ فساد گرفته شود، تصریح کرد: باید زمینه‌های فساد شناسایی و گلوگاه‌ها و بسترهای فساد در کشور بسته شود و نباید اجازه دهیم عده‌ای از این موقعیت سوء‌استفاده کنند.

امام جمعه زنجان با بیان سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری تاکید کرد: آمریکا به هیچ وجه در فکر منافع ما نیست و نباید فکر کنیم که آنها مشکلات ما را حل می‌کنند و باید به داخل کشور و تولیدات داخلی تکیه کنیم و چشم به داخل داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار