آیت‌الله علم‌الهدی:

تهدید نظامی آمریکا و پیشنهاد مذاکره هر دو در خط دشمنی است/ نیازمند یک حرکت انقلابی از دولت و مجلس هستیم

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: تهدید رئیس‌جمهور آمریکا به تحریم‌های مستأصل‌کننده و تهدید به دخالت نظامی با پیشنهاد مذاکره آنها هر دو یکی‌ است و در خط دشمنی و عداوت است.
کد خبر: ۳۰۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵ - 03August 2018

تهدید نظامی آمریکا و پیشنهاد مذاکره هر دو در خط دشمنی است/ نیازمند یک حرکت انقلابی از دولت و مجلس هستیمبه گزارش دفاع پرس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به نقش امام رضا(ع) در زندگی اجتماعی، گفت: یکی از ویژگی‌های بارز امام رضا(ع)، مقاومت ایشان در مقابل توطئه‌های شیطانی مأمون ملعون است.

امام‌جمعه مشهد ادامه داد: دوم، رهبری جامعه در خط امامت به‌عنوان یک رهبری تام و مطلقی است که محور همه تصمیم‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌های اجرایی مدیریت کشور باشد.

وی افزود: خوشبختانه درحال حاضر تقریبا همینگونه است و همه جریانات سیاسی و مدیران در سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌هایشان در دولت و مجلس باید منویات رهبر معظم انقلاب را به‌عنوان اجرای رهبری جامعه در خط امامت مورد توجه قرار دهند.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: ۴۰ سال است آمریکای ملعون و‌ جریانات نابکار سیاسی‌اش ما را با فتنه‌ها و توطئه‌های مختلف محاصره کرده‌اند، اما خوشبختانه مردم و مسؤولان ما در طول این ۴۰ سال به‌عنوان یک ملت امام رضایی در مقابل این فتنه‌ها و توطئه‌ها مقاومت کرده‌اند و این مقاومت همچنان ادامه دارد، همانطور که توطئه‌های دشمن نیز ادامه دارد.

امام‌جمعه مشهد با بیان اینکه توطئه‌های دشمن همچون گذشته ادامه دارد، اظهار کرد: همه توطئه‌های دشمن در یک جهت است؛ تهدید رئیس‌جمهور آمریکا به تحریم‌های مستأصل‌کننده و تهدید به دخالت نظامی با پیشنهاد مذاکره آنها هر دو یکی‌ است و در خط دشمنی و عداوت است.

وی پیشنهاد مذاکره رئیس‌جمهور آمریکا را تداوم همان تحریم‌ها دانست و یادآور شد: وضعیت نابسامان اقتصادی کشور، موجب شده دشمن ما را در نقطه‌ ضعف ‌ببیند، یعنی برمبنای اعلام صندوق بین‌المللی پول، مسأله خرید طلا در دنیا 4 درصد کاهش داشته درحالی که در ایران بیش از 200 درصد افزایش داشته است.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: تحلیل دشمن این است که در چنین شرایطی که اقتصاد ایران به‌شدت تضعیف شده، مردم ایران حاضرند به هر پیشنهادی تن بدهند، همه خواسته‌های آمریکا در مذاکره تأمین و اتفاق برجام دوباره تکرار می‌شود.‌

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: ایران در برجام به صورت داوطلبانه، غنی‌سازی ۲۰ درصد را کاملا تعطیل و‌ غنی‌سازی‌اش را از ۵۰ درصد به 3.5 درصد کاهش داد و در قلب رآکتور اراک بتن ریخت، بعد هم آمریکا به راحتی از برجام خارج شد، اتفاقی هم نیفتاد.

وی با اشاره به اینکه برخی از غرب‌گرایان بزک‌کننده آمریکا در داخل از تجربه برجام درس نگرفتند، گفت: این پیشنهاد مذاکره و آن تهدید، هر دو در یک جهت بوده و آن دشمنی با نظام، انقلاب و بالاتر از همه، مردم ایران است.

آیت‌الله علم‌الهدی وضعیت نابسامان اقتصادی و معیشتی فعلی را یک واقعیت انکارناپذیر دانست و متذکر شد: در چنین شرایطی، مردم هرچه از لحاظ اقتصادی آسیب‌پذیر و فقیرتر باشند، این واقعیت را بیشتر لمس می‌کنند.

امام‌جمعه مشهد متذکر شد: یک اقلیت کمتر از ۳۰ درصد پولدار کشور به جان ارز و طلا افتادند تا این ثروت را از کشور خارج و درجای دیگر سرمایه‌گذاری کنند و اینگونه رزق مردم را تهدید کنند.

وی با بیان اینکه این افراد، پیاده‌نظام و عوامل آمریکا در کشورند، تصریح کرد: متأسفانه دولت و مجلس هم تماشاچی شده‌اند و اقدام سریع و عاجلی انجام نمی‌گیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: درحال حاضر مردم ‌گرفتار نان شبشان هستند و طرحی که بخواهد در درازمدت مشکلات اقتصادی را حل کند و گره‌ای از مردم باز کند، نیست.

امام‌جمعه مشهد ادامه داد: نیازمند یک حرکت انقلابی از دولت و مجلس هستیم و درخواستمان می‌کنیم که تماشاچی وضع مردم نباشند، ‌تدبیری بیاندیشند و مردم را از چنگال یک مشت پولدار بی‌رحم زالوصفت که سبد کالای این کشور را در محوریت طلا قرار دادند، نجات دهند و نگذارند مردم در این گرانی نابود شوند و تدبیری هم نشود.

وی خطاب به مردم تأکید کرد: وقتی دولت و ‌مجلس تماشاچی شدند، خود مردم باید به صحنه بیایید، البته نه آنگونه که جاسوس‌های آمریکایی بخواهند با یک فراخوان مردم را به صحنه بیاورند، زیرا ‌این انقلاب روی خون فرزندان خود شما بنا شده و نباید به‌خاطر شکم جلوی این نظام بایستید.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: یک عده فرصت‌طلب و قدرت‌طلب تصور نکنند یک موجی در کشور به راه افتاده و این افراد می‌توانند دوباره به قدرت برگردند، درحالی که بسیاری از این ناکارآمدی‌ها ریشه در مدیریت خود آنها دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه این توطئه آمریکاست که می‌خواهد مردم ما به معیشتشان سرگرم شوند، متذکر شد: مشکل ما قشر آسیب‌‌پذیر و کارگران مستضعفی هستند که باید با ماهی یک میلیون تومان یک خانواده چندنفره را اداره کنند.

وی خطاب به بسیجیان و‌ جوانان حزب‌اللهی گفت: وارد صحنه شوید، یک اقدام عملیاتی کنید و قشر آسیب‌پذیر را از چنگال پولداری که طلا را محور سبد کالا قرار داده نجات دهید.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: اگر جوانان انقلابی، بسیجیان و نیروهای حزب‌اللهی بیایند در کمک‌رسانی به مردم، یک اقدام عملی را انجام دهند، مسلما مشکل خانواده‌های فقیر حل می‌شود.

امام‌جمعه مشهد خاطرنشان کرد: امیدواریم همان طور که ۴۰ سال توطئه‌های آمریکا را لگدمال کردیم و هر روز عزیزتر و مقتدرتر شدیم و آمریکا نیز هر روز ضعیف‌تر و زبون‌تر شد، بتوانیم بر این مشکلات نیز فائق آییم.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم دو راهکار برای نجات از وسوسه شیطان معرفی شده است، اظهار کرد: راهکار اول تذکر و راهکار دوم استعاذه و پناه بردن به خداست.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه استعاذه فقط به معنای پناهندگی نیست، ادامه داد: استعاذه به معنای طلب عوذ کردن است، اینکه انسان به غیر خود ملتجی شده و به او تعلق پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: انسان زمانی پناهنده به غیر می‌شود که قدرت دفاع از خودش در مقابل دشمن را نداشته باشد. راغب اصفهانی، استعاذه را ضمن پناهنده شدن، وابستگی به خدا معنا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه استعاذه در وهله اول وابستگی به خداست، گفت: استعاذه انسانی اثر می‌گذارد که یک پیوند قلبی و روحی بین او و خدا وجود داشته باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: یک بشر غیر مرتبط با ذات مقدس حق نمی‌تواند در مقابل شر شیطان به خدا پناه ببرد و پناهندگی‌اش هم اثری ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار