پیام تسلیت استاندار گیلان در پی درگذشت امیر «توانایی»

استاندار گیلان با صدور پیامی درگذشت امیر «علیرضا توانایی» از فرماندهان گیلانی ارتش جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت.
کد خبر: ۳۰۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵ - 05August 2018

استاندار گیلان پیام تسلیت صادر کردبه گزارش دفاع پرس از رشت، استاندار گیلان با صدور پیامی درگذشت امیر «علیرضا توانایی» از فرماندهان گیلانی ارتش جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت. متن پیام تسلیت استاندار گیلان بدین شرح است.

انالله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت یکی از امیران شجاع و غیرتمند ارتش جمهوری اسلامی، سرتیپ «علیرضا توانایی» که سالیان متمادی از عمر خود را در مسیر صیانت از ارزش های میهن اسلامی با حضور در جبهه‌ها سپری کرد و پس از دوران دفاع مقدس، رشادت ها و فداکاری های فراوانی به ویژه در دوران تصدی معاونت مهندسی ارتش از خود برجای گذاشت؛ موجب تأسف عمیق و تألم خاطر گردید.

اینجانب ضمن ابراز همدردی، مصیبت وارده را به خانواده ایشان و همچنین غیور مردان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای آن عزیز سفر کرده طلب مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می نمایم.

مصطفی سالاری
استاندار گیلان

خاطر نشان می شود؛ امیر سرتیپ دوم جانباز علیرضا توانایی، رییس اداره مهندسی و پدافند غیرعامل ارتش جمهوری اسلامی ایران بامداد روز جمعه ۱۲ مرداد ماه بر اثر عارضه قلبی دعوت حق را لبیک گفت.

وی که متولد ۱۳۴۲ در شهرستان رشت بود، در سال ۱۳۶۱ وارد دانشگاه افسری شد و پس از فارغ التحصیلی و طی دوره رزم مقدماتی با حضور در لشکر ۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش تا پایان جنگ تحمیلی در یگان‌های عملیاتی این لشگر ایثارگرانه خدمت کرد و به عنوان طراح و خلاق ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال‌های دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل به افتخار جانبازی نیز نایل شده بود.

امیر توانایی پس از جنگ وارد دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش شد و با پایان این دوره با توجه به استعداد و خلاقیتی که داشت مسئولیت‌های مختلفی را در اداره مهندسی ستاد ارتش عهده دار شد.

مدیریت کلان کلیه طرح‌های عمرانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور و طراحی و اجرای بسیاری از پروژه‌های مهندسی حساس و مهم نظامی در نیرو‌های زمینی، پدافند، هوایی، دریایی و ستاد ارتش از جمله اقدامات ماندگار وی در طول دوران خدمتش در ارتش بوده است.

مراسم تشییع پیکر این امیر جانباز سرافراز ارتش پیش از ظهر امروز یکشنبه 14 مرداد ماه، با حضور فرماندهان عالی رتبه استان، مسئولان، کارکنان ارتش جمهوری اسلامی، خانواده های معظم شهدا و مردم شهید پرور استان از مقابل منزل ایشان در شهرستان رشت به سمت گلزار شهدای تازه‌ آباد رشت برگزار شد.

همچنین مراسم بزرگداشت آن مرحوم از ساعت 17 الی 18:30 روز یکشنبه در محل مصلای شهرستان رشت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها