فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه:

امروز هیمنه آمریکا در جهان فرو ریخته است

سردار «بهمن ریحانی» گفت: امروز هیمنه آمریکا در جهان فرو ریخته و جنگ روانی آمریکا بلوف سیاسی است.
کد خبر: ۳۰۲۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱ - 05August 2018

امروز هیمنه آمریکا در جهان فرو ریخته استبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، سرتیپ دوم پاسدار «بهمن ریحانی» فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه امروز در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج کارمندی کرمانشاه، اظهار داشت: حدود ۴۰ سال از عمر انقلاب می‌گذرد و در این مدت اگر وقایع دنیا را مرور کنیم می‌بینیم اکثر این جنگ‌های رخ داده  بین جهان اسلام و آمریکا بوده که یک رویارویی و تقابل جبهه حق و باطل در دنیا صورت گرفته است.

وی آمریکا را محور شرارت در اغلب جنگ‌های جهان با کشورهای اسلامی دانست و گفت: وضعیت فعلی ما حساس و فوق‌ العاده پیچیده است، اما خطرناک نیست؛ ما شرایط پیچیده‌تر از این را پشت سر گذاشتیم، اما از این نظر حساس است که دشمنان ما به سرکردگی آمریکا همه ظرفیت‌های موجود را پای کار آورده اند تا به کشور ما ضربه بزنند.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: آن راهبردهای دور، امروز به جنبه‌های عملیاتی نزدیک تغییر موقعیت داده‌اند؛ امروز به تغییر تاکتیک روی آورده‌اند به این دلیل که در دنیا یک حقیقت و قدرت بزرگ به نام جهان اسلام در حال شکل‌گیری است و  اگر اجازه دهند این قدرت بزرگ در دنیا توسعه یابد این مهندسی جغرافیایی دنیا تغییر می‌کند.

ریحانی تصریح کرد: آنها با بازبینی سابقه تاریخ دریافتند که اگر مسلمانان در دنیا توسعه پیدا کنند بر بخش زیادی از جغرافیای جهان مسلط می‌شوند و بر همین مبنا همه ظرفیت‌های خود را برای مقابله پای کار آوردند و البته قدرت‌های بزرگ دیگری نظیر چین و روسیه نیز پای کار هستند، اما در بسترهای محدودی با آمریکا مقابله دارند.  ما امروز با همه زیاده‌ طلبی و خواسته‌های آمریکا مقابله میکنیم و این وضعیت برای دشمنان قابل تصور و تحمل نیست.

وی بیان داشت: اگر به جنبه‌های امنیتی این فضا نگاهی بیندازیم در تمام رخدادهایی که در اطراف ماست ایران نقش موثر دارد؛ در خلیج فارس تقابل دو قدرت ایران و آمریکا است. در عراق، افغانستان و سوریه فصل مشترک همه تقابل‌ها در جنگ‌های اخیر تقابل دو قدرت بزرگ ایران و آمریکاست و آنها نمی‌توانند ببینند آمریکا از آن هیمنه و هیبت بیفتد و معتقدند تنزل نرخ سیاسی آنها ایران است.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: با نگاهی اجمالی به مدل سیاسی، رفتاری و قدرت آمریکا در این ۴۰ ساله از قدرت دشمنان ما نه تنها کم نشده بلکه افزایش نیز یافته است؛  آمریکا در قدرت نظامی، فرهنگی، سیاسی، دفاعی و عملیات روانی در دنیا حرف اول را می زند و به اندازه تمام جهان سلاح نظامی دارد اما آنچه رخ داده این است که اراده به کارگیری این همه قدرت و تجهیزات نظامی را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: این به معنای بی‌عملی در میدان عمل است که خودشان نیز به آن اقرار کرده‌اند و تحلیلگران هم می‌گویند به یک بی‌عملی و بی‌خاصیتی در میدان عمل تبدیل شده‌اند؛ سلاح دارند اما نمی‌توانند به کارگیرند، جایی هم که به کاربرده اند نتیجه منفی گرفته‌اند یعنی جایگاه سیاسی آنان تنزل یافته است. 

این فرمانده نظامی بیان داشت: امروز آن هیمنه مجازی آمریکا فرو ریخته و اولین سیلی که امام راحل به گوشی آمریکا زد، در زمان تسخیر سفارت آمریکا بود که برخی اعتراض کردند که این کار درست نیست زیرا سفارتخانه‌ها به منزله خاک یک کشور است و با این کار آمریکا حمله خواهد کرد و ما قدرت مقابله نداریم، اما امام (ره) این اقدام دانشجویان را به انقلاب دوم تعبیر کردند و در صدا و سیما حضور یافتند و هیمنه آمریکا را فرو ریختند و وضعیت به شکلی دیگر پیش رفت.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: بسیاری از این جنگهای روانی بلوف سیاسی است و در صحنه عمل هیچ کاری نمی‌توانند بکنند و بر عکس، نظام جمهوری اسلامی دارای قدرت زیادی است.

وی افزود: بخشی از مشکلات اقتصادی که گریبان گیر ملت ما شده است ناشی از تحریم‌های آمریکاست، اما بخشی به دلیل بی‌توجهی و کم‌ تحرکی خود ماست که مدیران ما هنوز درک درستی از شرایط جنگ واقعی که در آن قرار داریم ندارند و در نتیجه احساس روزمرگی ایجاد می شود و روحیه انقلابی و جهادی از بین رفته است.

 ریحانی تصریح کرد: آن چیزی که برای ما خطرناک است، تحریم‌ها و تهدیدها نیست، بلکه ترس از آن است؛ چون این تهدیدها از اول هم بوده و ملت ما محکم ایستاده است، امروز مردم و عامه جامعه به عمل، سخن و جایگاه مسئولین نگاه دارند و بخش زیادی از جامعه دنبال‌رو خواص هستند پس حرف زدن نوع عمل و بصیرت و رفتار ما تاثیر زائدی بر این شتاب یا سست شدن انقلاب دارد.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: باید در این فضای سنگین مقاومت کنیم و این پیچ خطرناک را پشت سر بگذاریم، اساس و رویکرد آمریکا تحریم نیست بلکه جلوگیری از پیشرفت اسلام است.

 ریحانی بیان داشت: اقدامات آمریکا در تحریم‌ها برای ناکارآمد کردن ماست، امروز وضعیت مناسبی نداریم و بخشی از این وضعیت ناشی از فعالیت مخلان بازار است که تعدادی از دستگیر شدگان در بازارهای ارز و سکه و طلا اجیر شده دشمن برای اخلال در نظام اقتصادی و پولی بودند و بخشی دیگر از مشکلات نیز به خاطر بعضی مدیران ناآگاه و بی‌توجه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار