دادستان ساری:

خشونت مهمترین چالش اجتماعی در مازندران است/ با متخلفان ترویج خشونت در فضای مجازی برخورد جدی می شود

دادستان ساری از خشونت به عنوان مهمترین چالش اجتماعی در مازندران و یکی از دغدغه ها یاد کرد و گفت: همچنین در خصوص ترویج خشونت در فضای مجازی دستور برخورد جدی با متخلفان صادر شده است.
کد خبر: ۳۰۲۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴ - 06August 2018
خشونت مهمترین چالش اجتماعی در مازندران است/با متخلفان ترویج خشونت در فضای مجازی برخورد جدی می شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، «سید بونس حسینی عالمی» دادستان ساری پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران استان که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید «محمود صارمی» تعداد خبرنگاران شهید استان را بیش از 20 شهید عنوان کرد و اظهار داشت: سابقه خبرنگاری در کشور ما روشن است و خبرنگاران برای انجام رسالتشان خون دادند.
 
وی درباره پرونده گزارش تخلف مالی شهرداری ساری گفت: پرونده ای از سوی سازمان بازرسی به دادسرای ساری ارسال شد و این پرونده در حال بررسی است و گزارش تخلف مالی در دست بررسی است.
 
این مسئول با بیان اینکه متهمین افراد خاصی هستند و گرفتن جهت پیکان به سمت دیگران صحیح و اخلاقی نیست، عنوان کرد: عنوان اتهامی این پرونده زمانی مشخص می شود که بازپرس پرونده نسبت به تکمیل تحقیقات اقدام کند و کیفر خواست صادر شود.
 
حسینی عالمی با تاکید بر اینکه به طور جدی و بی تعارف در حال رسیدگی پرونده تخلف مالی شهرداری ساری هستیم، گفت: افرادی نیز احضار شدند و تامین قرار مناسب برای آن صادر شده و پرونده در حال تکمیل تحقیقات است.
 
دادستان ساری در عین حال با بیان اینکه نباید خدمات صورت گرفته از سوی شهرداری ساری را نادیده گرفت، تصریح کرد: بازرس اشراف کامل نسبت به پرونده گزارش تخلف شهرداری دارد و متهمان پرونده نیز مشخص شده است.
 
وی با اظهار اینکه تاکنون کسی نتوانسته ما را تحت فشار قرار دهد، افزود: شهردار ساری متهم پرونده نیست و اگر لازم باشد تا این مسئول درباره پرونده توضیح بدهد، قطعا وی نیز برای پاسخگویی احضار می شود.
 
این مسئول اضافه کرد: شهردار ساری نیز معتقد است که دستگاه قضایی وظیفه دارد با هر مسئول و مقامی در هر رده ای که مرتکب تخلف شده است باید برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد و دادستانی به بهترین وجه به وظیفه خود عمل می کند.
 
حسینی عالمی با بیان اینکه این پرونده برای ما مهم است و هیچ فرقی با پرونده های دیگر ندارد، گفت: در رسیدگی به پرونده تخلف شهرداری ساری قاطع هستیم و تحت فشار هیچ فردی نیستیم.
 
وی گفت: ما دنبال احقاق حق و اجرای عدالت هستیم؛ مدعی عدالت هستیم و عجله برای تصمیم گیری این پرونده را مصلحت نمی بینیم.
 
دادستان ساری یادآور شد: موضوع گزارش سازمان بازرسی درباره تخلف شهرداری ساری مربوط به سازمان عمران بوده و این پرونده در دست بررسی و تحقیقات است.
 
وی ادامه داد: عنوان اتهامی در پرونده شهرداری باید از سوی بازپرس مشخص و کیفر خواست صادر شود و دادسرا تحت تاثیر هیچ فرد یا گروهی در رسیدگی به پرونده قرار نخواهد گرفت.
 
حسینی عالمی با بیان اینکه تاکنون هیچ یک از مسئولان شهرداری احضار نشده اند تصریح کرد: اگر نیاز به تحقیقات بیشتر باشد مسئولان شهرداری نیز احضار می شوند ولی تاکنون نیاز نبوده است.
 
وی ادامه داد: هیچ خط قرمزی برای هیچ مسئولی وجود ندارد و هر مسئولی که تخلف کند دادستانی ورود پیدا کرده و برخورد جدی خواهد کرد.
 
این مسئول اظهار کرد: در بازدیدی که از معادن شن و ماسه هراز داشتیم متوجه نحوه برداشت غیر اصولی و رعایت نکردن مسائل زیست محیطی شده که دستور بسته شدن پنج تا از معادن شن و ماسه را دادیم.
 
وی اضافه کرد: همچنین برای حل وضعیت موجود معادن این منطقه، به دادستان ها دستور تشکیل پرونده را دادیم تا با پیگیری آنها در این بخش به نتیجه برسیم.
 
این مسئول از خشونت به عنوان مهمترین چالش اجتماعی در مازندران و یکی از دغدغه ها یاد کرد و افزود: محیط زیست، منابع طبیعی، برخورد با مفسدین اقتصادی نیز از اولویت های هستند.
 
دادستان ساری با عنوان اینکه مازندران بیشترین آمار خشونت را در کشور داراست، گفت: همچنین در خصوص ترویج خشونت در فضای مجازی دستور برخورد جدی با متخلفان صادر شده است.
 
حسینی عالمی خاطر نشان کرد: محیط زیست مازندران مناسب نیست و پساب های مردم و کشتارگاهها با ورود به رودخانه هراز باعث آلوده شدن آب این رودخانه شد که نیاز است مدیران در این بحث ورود پیدا کنند.
 
این مسئول بیان کرد: از 22 شناگاهی که نمونه برداری کردیم دو شناگاه رامسر و محمودآباد قابل نصب پرچم آبی هستند؛ یعنی هیچ مشکل زیست محیطی ندارند.
 
دادستان ساری با اشاره به اینکه دو شناگاه دارای پرچم قرمز بودند که تعطیل شدند، افزود: 18 شناگاه نیاز به نصب پرچم زرد دارد؛ چرا که دارای مشکل زیست محیطی است و مردم برای استفاده از آن باید دقت لازم را داشته باشند.
 
وی از تشکیل 48 فقره پرونده تخلف شهرداری ها با عناوین مختلف علیه شهرداری ها و شهرداران در دادستانی استان خبر داد و گفت: ۵۵ فقره تخلف نیز مربوط به ادارات استان در شهرستان ها است که در دادسرای استان مشغول رسیدگی است.
 
حسینی عالمی درباره شمار زندانیان زن با بیان اینکه 49 زن در زندان به سر می برند، گفت: 15 نفر متهم و دو نفر قرار بازداشت دارند و اکثر این افراد مرتکب جرایم غیرمالی هستند.

وی همچنین شمار زندانیان غیر عمد زن را چهار نفر اعلام کرد و گفت: مبلغ بدهکاری این افراد دو میلیارد و 160 میلیون ریال است.
 
دادستان ساری درباره اغتشاشات و ناآرامیی های اخیر با عنوان اینکه شاهد ناآرامی در استان نبودیم، اظهار داشت: فقط چند نفر در ساری اقدام به برپایی تجمع کرده بودند که برخوردهای قانونی لازم صورت گرفته است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها