فرمانده سپاه آذربایجان شرقی:

امروز در رسانه‌ها جنگ اصلی، جنگ محتواست

فرمانده سپاه آذربایجان شرقی گفت: امروزه در رسانه‌ها جنگ اصلی، جنگ محتواست و رسانه بدون محتوا نمی‌تواند دوام بیاورد. 
کد خبر: ۳۰۲۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ - 07August 2018

امروز در رسانه‌ها جنگ اصلی، جنگ محتوا استبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «عابدین خرم» در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و مطبوعات به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به اهمیت و جایگاه مطبوعات، اظهار داشت: شهید صارمی از نگاه خبرنگاری جزء سازمان رزم سپاه بود و در مقابل دشمن نیز مطبوعات و خبرنگاران جزئی از سازمان رزم هستند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از عوامل پیشرفت هر کشور به حوزه مطبوعات و رسانه بازمی‌گردد، تصریح کرد: اگر هر کشوری در زمینه اقتصادی و نظامی بالنده و پوینده است به خاطر همراهی و تاثیر رسانه‌هاست.

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه خبرنگار موظف است، علاوه بر اینکه از هویت و اصالت نظام صیانت کند، باید خود را مقابل رسانه‌های مهاجم دشمن محکم کند که نقش و اهمیت رسانه را نشان می‌دهد، افزود: هر کس این حوزه را محترم بشمارد ظرفیت بسیار عظیمی ایجاد می‌کند و هر کس احترامی قائل نبود، خود را از ظرفیت بسیار بزرگی محروم می‌کند.

وی با بیان اینکه در وضعیت فعلی با عملیات روانی دشمن مواجه هستیم، ابراز داشت: در وضعیت فعلی با فشارهای خارجی و مشکلات داخلی که دو تقاطع عملیات روانی هستند مواجهیم که رسانه‌های تاثیر بسیار زیادی در این میان دارند.

سردار خرم ادامه داد: رسانه قدرت فزاینده ای از این عملیات‌های روانی خواهد ساخت که از تاکتیک‌های راهبردی دشمنان است.

این مسئول با تاکید بر اینکه ما هر جا با دشمنان اصطکاک داشته ایم، پیروز بودیم گفت: ما انقلاب بزرگ داریم و به همین خاطر صبر و استقامت ما در برابر مشکلات نیز بزرگ است.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به این که دشمن راهبرد مایوس سازی و ناکارآمدی را دنبال می‌کند، عنوان کرد: باید با استفاده از رسانه‌ها با عملیات روانی و راهبرد امید آفرینی مبنی بر این که آینده از آن ما است، در مقابل دشمن بایستیم و این وظیفه بر عهده رسانه‌ها است، چون دشمن از طریق رسانه این فشارها را تحمیل می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در حوزه رسانه، محتواسازی است، خاطرنشان کرد: امروزه در رسانه‌ها جنگ اصلی، جنگ محتوا است و رسانه بدون محتوا نمی‌تواند دوام بیاورد. 

سردار خرم گفت: آرمان‌ها غیر قابل دسترس نیستند و باید اعتماد داشته باشیم و این اعتماد سازی را رسانه بر عهده دارد که می‌تواند هر کشوری را به آرمان‌ها و اهداف خود نزدیک کند.

این مسئول ایجاد زندگی خوشایند برای مردم را تابع سه مورد دانست و ابراز داشت: ارتباطات، خدمات و تبلیغات سه ضلع مثلثی هستند که دو ضلع این مثلث در اختیار رسانه‌ها است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار