نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

اهداف مهم نظام «خودکفایی، تولید و مرجعیت علمی» است

آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» با تأکید بر افزایش اقتدار علمی کشور، گفت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران رسیدن به خودکفایی، تولید و مرجعیت علمی است.
کد خبر: ۳۰۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶ - 08August 2018

اهداف مهم نظام

به گزارش دفاع پرس از بوشهر، آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، صبح امروز (چهارشنبه) در نشست با دانش‌آموزان نخبه بوشهری، با بیان این‌که تمدن‌های بشری همیشه مبتنی بر دانش و علم بوده‌اند، اظهار داشت: علم و دانش مهم‌ترین زیرساخت تولید تمدن، حفظ و ارتقاء سطح تمدن است.

وی با بیان اینکه دانش و علم یکی از مقولات مهم و سرنوشت‌ساز حیات انسانی هستند، افزود: اگر دانش و علم نباشند، قطعاً با جهل نمی‌توان تمدن آفرید و پیشرفت کرد.

امام جمعه بوشهر، نخستین معلم انسان را خداوند عنوان و تصریح کرد: خداوند نخستین چیزی که به انسان آموخت، علم است و در بین جوامع بشری این علم را یکی از وجوه برتری انسان قرار داد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان این‌که استکبار همیشه دنبال مصادره و اسارت علم در جهان بوده است، افزود: با نگاهی به تاریخ علم در جهان از ابتدا تاکنون، چون علم اقتدار و ثروت می‌آفریند، همیشه جهان استکبار به دنبال مصادره و اسارت علم بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، علم را از دیدگاه اسلام یک مقوله انسانی و موهبت الهی دانست و تصریح کرد: این علم خداوند خلاقیت آن را به انسان داده و این علم باید بر عدالت، رشد و پیشرفت شخصی و اجتماعی، تمدن انسانی بیافریند.

امام جمعه بوشهر با بیان این‌که ایران در قرن‌ها پیش، در برخی از علوم دارای مرجعیت علمی بود، گفت: اکنون یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران رسیدن به خودکفایی، سپس تولید و مرجعیت علمی است.

آیت‌الله صفایی بوشهری، لازمه رسیدن به مرجعیت علمی را توجه ویژه به آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: آموزش و پرورش یک معنای جامع است و تنها ادارات آموزش و پرورش متکفل این معنا نیستند؛ بلکه کل جامعه از جمله خانواده‌ها و محیط‌های اجتماعی باید آموزش و پرورش باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: همه باید دست به دست هم دهند تا نسلی پرورش یابند که در آینده کشور پروفسور حسابی‌ها و شهید مطهری‌های بسیار داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها