حجت‌الاسلام پناهیان:

مشکلات امروز کشور ناشی از مردمی نکردن اقتصاد است/ بزرگ شدن دولت، فساد و رانت‌خواری را افزایش داد

حجت‌الاسلام «علیرضا پناهیان» با تأکید بر اینکه مردم ما درگیر مشکلاتی هستند که ریشه آن به مردمی نکردن اقتصاد از همان زمان پیروزی انقلاب اسلامی برمی‌گردد، گفت: دائماً همه‌چیز را دولتی کردند و دولت‌ها بزرگ و بزرگ‌تر شدند و وقتی بزرگ شدند، فساد، رانت‌خواری و بی‌عرضگی برخی مدیران، اجتناب‌ناپذیر شد.
کد خبر: ۳۰۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ - 11August 2018

مشکلات امروز کشور ناشی از مردمی نکردن اقتصاد است/ بزرگ شدن دولت، فساد و رانت‌خواری را افزایش دادبه گزارش دفاع پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام «علیرضا پناهیان» در اولین سالگرد شهادت «محسن حججی» که شامگاه گذشته (جمعه) در «نجف‌آباد» برگزار شد، با بیان این‌که ادعای مردمی بودن و مردم‌سالاری را غربی‌ها به‌دروغ داشتند و دارند، اظهار داشت: انقلاب و امام خمینی (ره) ما، حقیقت مردمی بودن یک جامعه را در ایران اسلامی به اثبات رساند.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) در جریان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، امنیت این جامعه را با مردمی بودن حفظ کردند و مردم بودند که خودشان برای حفظ کشورشان قیام کردند.

استاد دانشگاه و حوزه با اشاره به این‌که مردمی بودن یک حکومت به این نیست که فقط مردم پای صندوق رأی بیایند و بعد بروند خانه بنشینند، گفت: گروه‌هایی هستند که معلوم نیست با چه ترفند‌هایی رأی آوردند تا صادقانه یا غیرصادقانه بر مردم حکومت کنند.

وی ادامه داد: مردم در دوران دفاع مقدس رأی به نظامی‌ها ندادند که نظامی‌ها بروند دفاع کنند، بلکه خودشان در عرصه نظامی‌گری حاضر شدند و از مملکت دفاع کردند.

پناهیان بیان کرد: باید در عرصه مشکلات اقتصادی کشور هم همین اتفاق باید بیافتد، نمی‌شود مردم به یک عده‌ای رأی بدهند آن‌ها بیایند مشکلات حل کنند و مردم در خانه بنشینند.

وی با اشاره به این‌که مردم مانند بسیج که در جنگ حاضر شدند از امنیت دفاع کنند، باید در عرصه اقتصادی هم فعال شوند، اضافه کرد: یک دولت خوب دولتی است که کار را مردمی اداره کند.

استاد دانشگاه و حوزه با بیان این‌که باید نرم‌افزاری که در امنیت استفاده کردیم و قدرت‌مندترین کشور منطقه و بلکه جهان شدیم را در اقتصاد هم استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: شهید «حججی» مظهر یک دفاع مردمی است، «حججی» در میان مردم بود و داوطلب از میان مردم رفت؛ مردم هم «محسن حججی» را به همین دلیل می‌پسندند و می‌پذیرند و او را قهرمان خودشان می‌دانند.

وی با اشاره به این‌که ما در این انقلاب بزرگ‌ترین دستاوردمان مردمی شدن و مردمی بودن و مردمی مقاومت کردن بود، اظهار کرد: نرم‌افزار مردمی مقاومت کردن را به «عراق»، «شام» (سوریه)، «لبنان» و «یمن» صادر کردیم و این نرم‌افزار دارد بزرگ‌ترین مقاومت‌ها را در منطقه مقابل استکبار جهانی شکل می‌دهند.

حجت‌الاسلام پناهیان با تأکید بر اینکه مردم ما درگیر مشکلاتی هستند که ریشه آن به مردمی نکردن اقتصاد از همان زمان پیروزی انقلاب اسلامی برمی‌گردد، بیان کرد: دائماً همه‌چیز را دولتی کردند و دولت‌ها بزرگ و بزرگ‌تر شدند و وقتی بزرگ شدند، فساد، رانت‌خواری و بی‌عرضگی برخی مدیران، اجتناب‌ناپذیر شد.

وی ادامه داد: همان حرف حضرت امام خمینی (ره) را باید گوش کنیم که تا می‌شود نباید کار‌ها را دولتی کرد و کار باید به دست مردم باشد.

استاد دانشگاه و حوزه با اشاره به این‌که هنوز این نرم‌افزار اقتصاد مقاومتی که شرط اساسی آن مرمی شدن اقتصاد است، طراحی، تبیین و ترویج نشده تا تحقق پیدا کند، تصریح کرد: مردمی شدن برخی کار‌ها برای آباد کردن کشور موفق‌ترین حرکت خواهد بود.

وی با بیان این‌که کم‌آسیب‌ترین روش برای آباد کردن کشور، همین مردمی کرد اقتصاد خواهد بود، افزود: رهبر انقلاب سال‌ها است که صریحاً دعوت به اقتصاد مقاومتی کردند و فرمودند: برای این‌که اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا کند، باید به نیرو‌های جوان مراجعه و اقتصاد را مردمی کرد.

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: دولت وقتی بزرگ شد، طبیعتاً مدیران نه توانایی پاسخ‌گویی به نیاز‌های مردم را دارند و نه عرضه و توان کافی برای اداره امور برخوردارند.

وی ادامه داد: مدیران دولتی به‌هیچ‌ وجه مانند نیروی‌های مردمی نمی‌تواند کارایی داشته باشد، رانت‌ها و فساد‌ها در کنار کم‌کاری‌ها، مردم را به سطوح خواهد آورد و این وضعیت می‌شود که در کشور در حال حاضر شاهد هستیم.

استاد دانشگاه و حوزه با بیان این‌که جای تعجب و تأسف است که چرا نمی‌توانیم اقتصاد را مردمی کنیم و چرا اجازه اقتصاد مردمی شدن را نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: چه افرادی از اقتصاد دولتی و بزرگ بودن دولت‌ها سوءاستفاده می‌کنند که اجازه مردمی شدن آن را نمی‌دهند؟

وی با بیان این‌که همان‌گونه که در مقاومت مردمی قهرمانانی مانند «حججی» داشتیم، باید در اقتصاد هم مدیرانی با شایستگی و خلوص این شهید والامقام داشته باشیم، گفت: مدیرانی که به‌ اندازه شهید «حججی» شایستگی و صفای باطل ندارند، یا خطا می‌کنند و یا خیانت و نمی‌توانند به مردم خدمت کنند.

حجت‌الاسلام پناهیان با تأکید بر این‌که شهید «حججی» برای ما یک‌راه است نه یک فرد، ادامه داد: شهادت برای ما یک اتفاق و حادثه نیست، بلکه مرام است.

وی اظهار کرد: خوش‌بین‌ترین افراد وقتی جنگ در سوریه شروع احتمال موفقیت امروز را پیش‌بینی نمی‌کردند؛ تمام جهان بسیج شده و داعشی‌ها را به پیشرفته‌ترین سلاح‌ها مجهز کرده بودند تا دشمنی خبیث‌تر از صدام برای اسلام بسازند.

استاد دانشگاه و حوزه با بیان این‌که وزیر امور خارجه خبیث آمریکا در کتاب خود نوشته با ۷۰ کشور برای راه انداختن داعش مذاکره کردم، تصریح کرد: ما با شهدای کمتر شهدای دفاع مقدس توانستیم بر آن‌ها پیروز شویم و هزاران برابر قدرت ما از دوران دفاع مقدس افزایش پیداکرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار