در همایش «اسلام ناب، رسواگر اسلام آمریکایی» مطرح شد

آقا روح‌الله بوی خیانت سعودی‌ها را استشمام کرده بود / فتنه‌ 88 دانشجویان «دانشگاه شریف» را مستندساز کرد

شانزدهمین نشست فیلم‌سازان جوان سینمای انقلاب به موضوع حج خونین سال 66 اختصاص داشت و همه‌ی صحبت‌ها حاکی از مظلومیت شهدای این حج بود.
کد خبر: ۳۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰ - 04October 2014

آقا روح‌الله بوی خیانت سعودی‌ها را استشمام کرده بود / فتنه‌ 88 دانشجویان «دانشگاه شریف» را مستندساز کرد

شانزدهمین نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب به موضوع حج خونین سال 66 اختصاص داشت و همهی صحبتها حاکی از مظلومیت شهدای این حج بود. در این نشست که با عنوان «اسلام ناب، رسواگر اسلام آمریکایی» برگزار می شد ابتدا مستند «قربانگاه زائران» به کارگردانی «مقداد رحیمی حاجی آبادی» به نمایش درآمد. این اثر توصیف کاملی را از حج سال 66 ارائه کرده و در آن از تصاویر مستند «شهید آوینی» به طرز هنرمندانهای بهره برده شده است. پس از نمایش «قربانگاه زائران» و صحبت با کارگردان این مستند، نوبت به سخنرانی جذاب «حاج سعید قاسمی» رسید. سعید قاسمی در صحبتهایش قسمتهایی از پیام امام خمینی(ره) را قرائت کرد، که این صحبتها موجب شگفتی حضار شد و آنان معتقد بودند که گویی امام این صحبتها را برای زمان ما مطرح کرده است.

فتنهی سال 88 تعدادی از دانشجویان «دانشگاه شریف» را مستندساز کرد
پس از نمایش مستند «قربانگاه زائران» صحبت با «مقداد رحیمی» کارگردان این اثر آغاز شد. «مرتضی قاضی»، مجری-کارشناس این نشست در ابتدای بحث از چرایی ساخت اثری با موضوع حج خونین سال 66 پرسید که رحیمی اینگونه پاسخ داد: «بعد از فتنهی سال 88 با تعدادی از بچههای «دانشگاه شریف» تصمیم گرفتیم وارد فضای فیلمسازی شویم. دورههای مختلف مستندسازی را هم گذراندیم. ایدههای مختلفی برای ساخت یک مستند را مرور کردیم، یکی از این سوژههای ساخت مستندی با موضوع حج خونین سال 66 بود. البته یک دلیل مهم تر که سبب شد راجع به این موضوع فیلم بسازم این بود که من متولد سال 66 هستم و همواره میخواستم بدانم در سال تولدم در دنیا چه اتفاقهای مهمی افتاده است.»

آمریکاییها آبرویشان در دنیا رفته بود و میخواستند به طریقی ذهنها را منحرف کنند
رحیمی که کارگردانی مستند «نیمهی دوم» با موضوع انتخابات سال 92 را در کارنامه دارد پیرامون چرایی رخ دادن چنین اتفاق تاسفآوری اینطور سخن گفت: «این اتفاق تلخ مظلومیت چندجانبهای داشت. در سال 66 نه تنها عراق، بلکه کل دنیا به خاطر پیروزیهای ما در جنگ بسیار عصبی و ناراحت بودند. برای همین عراق در آن سالها از سلاح شیمیایی بهره میبرد و کل دنیا هم از وی حمایت میکرد. اما مهم ترین اتفاق آن سال غرق شدن نفتکش کویتی که با ناوهای عظیم آم

نظر شما
پربیننده ها