رییس دانشگاه تبریز خبر داد؛

برگزاری مراسم هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز

«محمدرضا پورمحمدی» از برگزاری مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز با حضور وزیر علوم و میهمانان خارجی در ششم و هفتم شهریور ماه در تالار وحدت دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۳۰۳۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱ - 12August 2018

برگزاری هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز با حضور وزیر علوم و 10 میهمان خارجیبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، «محمدرضا پورمحمدی» رییس دانشگاه تبریز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت بزرگداشت هشتمین سده آموزش عالی در تبریز و هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: علی‌ رغم تمام فعالیت‌های قابل تحسین سال‌های گذشته در معرفی تاریخ و داشته‌های دانشگاه تبریز آن طور که باید، موفق نبوده‌ایم.

وی خاطر نشان ساخت: دانشگاه تبریز با ظرفیتی عظیم به‌ مانند یک شهر است و در طول سالیان گذشته بزرگان زیادی از این دانشگاه فارغ‌ التحصیل شده‌اند، اما نام آن همانند جندی‌شاپور بر سر زبان‌ها نیفتاده است.

رییس دانشگاه تبریز از برگزاری سالگرد هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز در ششم و هفتم شهریور ماه سال جاری خبر داد و عنوان کرد: به‌ خاطر مشکلات اقتصادی مردم، از برگزاری برنامه‌های متعدد به مناسبت این رویداد پرهیز کردیم.

وی با اشاره به چاپ هفت کتاب ماندگار در خصوص نقش دانشگاه تبریز در انقلاب، جنگ تحمیلی، ظرفیت‌ها و فارغ‌ التحصیلان نام‌دار آن، توضیح داد: اولین سرود دانشگاه تبریز با آهنگ‌سازی استاد فخرالدینی، شعر استاد شهریار و با صدای دیده‌بان تولید شد و در مراسم گرامیداشت رونمایی خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه موزه تاریخ تصویری دانشگاه تبریز به صورت نمادین در ششم شهریورماه افتتاح و در مقابل تالار وحدت به نمایش در می‌آید، ابراز داشت: ضرب سکه یادبود، تمبر یادبود، پخش کلیپ هفتاد ساله تبریز و فیلم یک دقیقه با تبریز از دیگر برنامه‌های فرعی مراسم است.

وی اعلام کرد: در این مراسم 10 میهمان خارجی از کشورهای گرجستان، جمهوری آذربایجان، روسیه و ترکیه حضور خواهند یافت و مراسم اصلی هفتم شهریورماه با حضور وزیر علوم در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار و از 70 چهره‌ی ماندگار تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها