معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید خبر داد؛

«سمفونی پیروزی» برای گرامیداشت حماسه آزادگان نواخته می‌شود

حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی‌راد تولید محصولات هنری را یکی از راه‌های انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: «سمفونی پیروزی» برای گرامیداشت حماسه آزادگان نواخته می‌شود.
کد خبر: ۳۰۴۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ - 14August 2018

«سمفونی پیروزی» نواخته می‌شودبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری اجرای سمفونی پیروزی به مناسبت 26 مرداد، مصادف با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی ساعاتی پیش با حضور حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی‌راد معاون فرهنگی- آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و علی‌اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی-هنری رودکی در تالار رودکی برگزار شد.

 کاویانی‌راد در ابتدای این نشست اظهار‌‌ داشت: در آستانه سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن هستیم و همزمان با آن نیز شاهد عطف و توجه به موضوع مهم و جریان‌سازی به‌نام فرهنگ ایثار و شهادت هستیم که از قله‌های رفیع پایداری در جمهوری اسلامی ایران است.

معاون فرهنگی- آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: موضوع دفاع مقدس همواره مورد توجه تمامی اقشار بوده است. در این راستا برای ثبت و انتقال ارزش‌های آن دوران تولید محصولات هنری نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند و همواره هنرمندان در این زمینه ایفای نقش داشته‌اند. از جمله آن می‌توانیم به اجرای سمفونی «پیروزی» اشاره کنیم که برای گرامیداشت حماسه آزادگان نواخته می‌شود.

در ادامه این نشست خبری علی‌اکبر صفی‌پور در رابطه با اجرای سمفونی پیروزی گفت: دی‌ماه سال گذشته (1396) قطعه‌ای در رابطه با آزادگان ساخته شد و امسال نیز با همکاری بنیاد شهید قطعه سمفونی پیروزی آماده اجرا است.

وی خاطر‌نشان کرد: این قطعه قبلا ضبط‌ شده است، اما در جایی پخش نشده و اجرای ارکسترال نداشته است. قرار است سمفونی پیروزی فردا (چهارشنبه 24 مرداد) ساعت 18 در تالار وحدت رونمایی شود.

صفی‌پور تصریح کرد: این سمفونی ساخته مجید انتظامی است و به رهبری نادر مرتضی‌پور توسط گروه «کُر» اجرا خواهد شد. اشعار این سمفونی توسط عبدالجبار کاکایی سروده شده است.

انتهای پیام/ 114

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار