دریادار سیاری:

دفاع مقدس متعلق به همه ملت ایران است

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: اگر کمک‌های مردمی و حضور داوطلبانه اقشار و مذاهب مختلف مردم در دفاع مقدس نبود ما شاهد این همه موفقیت در آن برهه حساس تاریخی نبودیم.
کد خبر: ۳۰۴۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹ - 14August 2018

دفاع مقدس متعلق به همه ملت ایران استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش در مراسم تجلیل از هموطنان آزاده ارامنه که با عنوان «الماس‌های درخشان» در فرهنگسرای شفق برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین تاکتیک حضرت امام (ره) در دوران دفاع مقدس این بود که در برابر کمک های عظیم دنیای غرب و شرق به دشمن بعثی، جنگ و دفاع را به مسئله ای مردمی تبدیل کرد.

وی افزود: اگرچه نیروهای مسلح ما در جنگ توانستند جلوی پیشروی های دشمن را سد کنند و نیروی هوایی ما در روز دوم جنگ توانست با 140 فروند جنگنده مهمترین پایگاه های رژیم بعثی را مورد هدف قرار دهد یا اینکه نیروی دریایی تنها پس از گذشتن 67 روز از جنگ توانست در عملیات مروارید نیروی دریایی دشمن را به طور کامل منهدم کند، اما به طور قطع اگر کمک های مردمی و حضور داوطلبانه اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس نبود ما شاهد این همه موفقیت در این برهه حساس تاریخی نبودیم.

معاون هماهنگ کننده آجا خاطرنشان کرد: در جنگ 8 ساله تمامی قومیت ها، ادیان، مذاهب و اقشار مختلف جامعه پای کار آمدند و با همیت و غیرتشان اجازه ندادند تا متجاوزان پا به این سرزمین بگذارند.

وی با بیان اینکه همه ما ایرانی هستیم و به ایرانی بودنمان افتخار می کنیم، افزود: پیروزی های بدست آمده در دوران دفاع مقدس به برکت خون شهدا، مجاهدت های رزمندگان و ایثارگری های اسرا و جانبازان محقق شده است.

دریادار سیاری با تاکید بر اینکه رمز موفقیت ما در دوران دفاع مقدس در وحدت، همدلی و هماهنگی مردم و رزمندگان خلاصه می شد، تصریح کرد: ما از تمامی مذاهب بویژه ارامنه بزرگوار که در دوران دفاع مقدس شهدایی را تقدیم انقلاب کردند و جانباز و اسیر دادند قدردانی می کنیم.

وی در پایان با اشاره به خاطراتی از سختی ها و شدائدی که اسرای ایرانی در اردوگاه های بعثی متحمل شده بودند گفت: ما در مقابل با اسرای عراقی مطابق با ارزش ها و موازین اسلامی رفتار کرده و برای آنان در حوزه های مختلف رفاهی، تفریحی، آموزشی، آسایشی و... کم نگذاشتیم و این بیانگر تفاوت فرهنگ ملتی است که با رفعت اسلامی با اسرای خود برخورد می کند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار