نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

انسان آزاد کسی است که باطل را نپذیرد/ آزادگان سند حقانیت اسلام و انقلاب هستند

حجت‌الاسلام «سید علیرضا عبادی» گفت: انسان آزاد کسی است که با اراده‌ای که خداوند به وی عطا کرده باطل را نپذیرد و باید توجه کرد آنچه برای انسان قابل تغییر است انسانیت انسان است نه بدن حیوانی.
کد خبر: ۳۰۴۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹ - 16August 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام‌ و‌ المسلمین «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز در دیدار با آزادگان و جانبازان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: آنچه که گذشته است با قلم و بیان نمی شود ترسیم کرد و شاید برخی تصور کنند نام مقدس آزادگان یک کلمه تشریفاتی است اما واقع مطلب چنین نیست و معنای حقیقی آن همان آزادگان است.

وی با بیان اینکه بشر مرکٌب از دو بخش مادی و الهی است، بیان داشت: بخش مادی با سایر حیوانات مشترک هستیم و بخش الهی نیز که همان روح انسان است و از این مقوله نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی عنوان کرد: انسان آزاد کسی است که با اراده‌ای که خداوند به وی عطا کرده باطل را نپذیرد و باید توجه کرد آنچه برای انسان قابل تغییر است انسانیت انسان است نه بدن حیوانی.

انسان آزاد کسی است که باطل را نپذیرد/ آزادگان سند حقانیت اسلام و انقلاب هستند

حجت الاسلام عبادی، اضافه کرد: تهدید و تطمیع بر روی کسانی تأثیر می‌گذارد که هنوز در چهارچوب حیوانی به سر می‌برند، انسان تابع عقل است اما اگر حیوانیت بر او غلبه کند همه ارزش ها را فدا می کند.

وی با مخاطب قرار دادن آزادگان حاضر در جلسه عنوان کرد: شما سند حقانیت اسلام و کربلا و انقلاب هستید، آن روز هم زرج کشیدید و امروز هم رنج می کشید، آن روز از سلطه چماق استکبار با انواع شکنجه ها و امروز از رفاه طلبان بی دردی که دنبال هویج هستند تا از دست ترامپ بگیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ما در مقابل آزادگان احساس کوچکی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: شما اسناد آرمان‌های انقلاب اسلامی هستید و هرکس به هر سندی متکی باشد ما به سند وجود شما متکی هستیم.

انسان آزاد کسی است که باطل را نپذیرد/ آزادگان سند حقانیت اسلام و انقلاب هستند

در ابتدای این مراسم آقای «مبرقعی» از آزادگان دوران دفاع مقدس اظهار داشت: به تبعیت از اعتقادات دینی، جوانان ندای امام راحل که ندای امام حسین(ع) بود را شنیدند و با اعتماد خاصی که داشتند در این مسیر گام نهادند.

وی افزود: با این تهاجم فرهنگی که امروز شاهد هستیم باورمان نمی شود که اگر آن روز بود این شکنجه های سخت تحمل شود.

آزاده دوران دفاع مقدس یادآور شد: این فرزندان صحنه های را تحمل کردند که غیرقابل باور است، در کردستان سر می بریدند و در بشکه های قیر می انداختند و جنایاتی انجام می دادند تا این افراد را ازد اعتقادات خود منحرف کنند و به راه شیطانی بکشانند که نتوانستند.

مبرقعی با بیان اینکه این صحنه ها افراد را ضعیف نکرد بلکه ایمانشان را قوی تر کرد، گفت: قتلگاه صحرای کربلا را رزمندگان با گوشت و پوست خود درک کردند.

وی اضافه کرد: در زندان «بغداد» 45 نفر از اسرا در اتاق 12متری فقط با یک لباس زیر و به مدت 6 ماه این وضعیت را سپری کردند و سختی کشیدند.

این آزاده دوران دفاع مقدس عنوان کرد: نماز و روزه و اعتقادات ممنوع بود و برای درجه نظامی افراد ارزشی قائل نبودند و تنها به اعتقادات افراد دقت می کردند که چه کسی معتقدتر است و روی همان افراد تمرکز می کردند و شکنجه ها بیشتر می‌شد.

برای حفظ اعتقادات شکنجه ها را تحمل می کردیم

مبرقعی متذکر شد: برای حفظ اعتقادات و توهین نکردن به مسئولین جمهوری اسلامی ایران، انواع شکنجه‌های وحشیانه و کلاسیک و غیرکلاسیک را تحمل کردند.

وی با اشاره به اینکه 6 ماه در سخت ترین شرایط و در زندان «الرشید» بغداد هزاران سختی را تحمل کردیم، گفت: درحالی که بین دو رود دجله و فرات بودیم اما آب برای خوردن نبود، در یک سطل آب، هم دستشویی می رفتیم و هم آن را می شستیم و آب می خوردیم.

انسان آزاد کسی است که باطل را نپذیرد/ آزادگان سند حقانیت اسلام و انقلاب هستند

این آزاده دوران دفاع مقدس بیان داشت: بعد از آن سران رژیم «صدام» تصمیم گرفتند تلفات اسرا را کم کنند و برای همین مارا به مدت 4 سال به جای دیگری انتقال دادند که همه فکر می کردند ما مفقودالاثر شده ایم.

مبرقعی متذکر شد: کسانی که شش ماه با یک لباس زیر بودند و به شهادت می رسیدند و جنازه های آنها مظلومانه در قبرستان های بغداد دفن می شدند.

وی با بیان اینکه آزاده ها با صبر و استقامت و ایمان خود دشمن را به اسارت کشیده بودند خاطرنشان کرد: کار به جایی رسید که نماز جماعت و تلویزیون ایران داشتیم و هر درخواستی که می کردیم مجبور بودند عمل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها