چمران:

حماسه پاوه مانع تجزیه کشور شد

«مهدی چمران» گفت: حماسه شکست حصر پاوه بحث تجزیه جمهوری اسلامی ایران را در اوایل انقلاب اسلامی خنثی کرد.
کد خبر: ۳۰۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳ - 17August 2018

حماسه پاوه مانع تجزیه کشور شدبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، برادر شهید «مصطفی چمران» روز جمعه در مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالروز حماسه شکست حصر پاوه اظهار داشت: شکست حصر پاوه یک حماسه ملی است و هویت شهر پاوه با این حماسه گره خورده است.

رئیس بنیاد شهید چمران گفت: روشن بینی مردم پاوه و ایمان و اعتقادشان به مکتب اسلام و جمهوری اسلامی و علاقه شان به این آب و خاک سبب می شود که هر ساله با شور و هیجان وصف ناپذیری این حماسه را گرامی بدارند.

وی با بیان اینکه در بیش از 24 سالگرد حماسه شکست حصر پاوه حضور داشته گفت: به این حضور در بین این مردم عزیز، ولایی و انقلابی افتخار می کنم. 

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: پاوه و مردم انقلابی آن همیشه مایه افتخار ایران زمین و جمهوری اسلامی بوده و هستند.

در ادامه شهاب نادری، حضور در مراسم روز ملی پاوه را افتخاری بزرگ برای هر کسی دانست و گفت: مردمی که با گذشت 39 سال از حماسه شکست حصر پاوه این چنین با شور و نشاط و علاقه حضور پیدا می کنند براستی شایسته احترام و خدمتگزاری هستند.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امنیت پایدار با ایجاد اشتغال و توجه به معیشت مردم ایجاد می شود، گفت: باید دولت برای ایجاد و تثبیت امنیت پایدار به اشتغال جوانان و معیشت مردم توجه بیشتری کند.

نادری بیان داشت: مردم و جوانان شهرستان مرزی پاوه با رشادت و فداکاری در هشت سال دفاع مقدس عشق و علاقه و اعتقادشان را به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی اثبات کرده اند.

گفتنی است، حصر شهر پاوه در مرداد ماه سال 1358 بعد از هفت روز درگیری با گروهک‌های مزدور و خود فروخته با رشادت و فداکاری پاسداران، مقاومت و ایستادگی و همراهی مردم، فرماندهی شهید چمران و صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به عنوان فرماندهی کل قوا شکسته شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار