حسن‌پور خبر داد؛

کشف کالاهای احتکار شده به ارزش 175 میلیارد تومان توسط بسیج اصناف

رئیس سازمان بسیج اصناف گفت: مجموعه‌ای از کالاهای احتکار شده به ارزش 175 میلیارد تومان توسط بسیج اصناف کشف شد.
کد خبر: ۳۰۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸ - 20August 2018

کشف کالاهای احتکار شده به ارزش 175 میلیارد تومان توسط بسیج اصنافبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «غلامرضا حسن‌پور» مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور صبح امروز (دوشنبه 29 مردادماه) به مناسبت آغاز هفته بسیج اصناف در گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی درباره فعالیت‌های بسیج اصناف اظهار داشت: چهارم شهریور که سالروز شهادت مهدی عراقی است به نام روز بسیج اصناف نامگذاری شده است؛ لذا از 29 مرداد تا چهارم شهریور را به نام هفته بسیج اصناف نامگذاری کردیم که این هفته برنامه‌های متعددی در سطح کشور اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 250 هزار نفر از کسبه در کلاس‌های فقه بازار شرکت کردند، افزود: طرح‌های محرومیت‌زدایی مانند طرح یک کاسب، یک دانش آموز که با هدف تهیه اقلام مورد نیاز دانش آموزان مناطق محروم اجرا می‌شود، اجرای آن در این هفته پیش‌بینی شده است.

حسن‌پور ادامه داد: میثاق با شهدا، تکریم از فروشندگان محجبه در طرح تکریم عفاف و حجاب، تجلیل از واحدهای صنفی که کالای ایرانی به فروش می‌رسانند، بخشی از برنامه‌های این هفته است.

وی با بیان اینکه ما بازار اسلامی را بازار پر رونق می‌دانیم، تصریح کرد: سازمان بسیج قرارگاهی را به نام قرارگاه حمایت از کالای ایرانی با دبیری بسیج اصناف تشکیل داده که وظیفه این قرارگاه تهیه طرح‌های حمایتی از کالای ایرانی و ارائه آن به دولت است؛ در این رابطه 26 طرح تهیه شده که به زودی به دولت ارسال می‌شود.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور در ادامه بیان داشت: بسیج اصناف برای کمک به تولید و مصرف کالای ایرانی 2 موضوع معرفی کالاهای ایرانی در یک سامانه و حذف واسطه‌ها را دنبال می‌کند؛ بسیج اصناف با شناسایی دقیق مشکلات اصناف این مشکلات را به دولت گزارش می‌کند به عنوان مثال مشکلات چندی پیش کامیون‌داران تهران باعث شد تا با رصد مشکلات آن‌ها، تلاش‌هایی برای رفع مشکلات این بخش از جامعه صورت گیرد؛ اکنون نیز صنف کفاشان با کمبود مواد اولیه مواجه هستند که باید برای رفع این مشکل تلاش‌هایی انجام شود.

وی عنوان کرد: اخیرا نیز بر اساس بخشنامه‌ای که صادر شد، ورود مصنوعات طلا به کشور آزاد اعلام شد موضوعی که باعث می‌شود کارگاه‌های طلاسازی در کشورمان بی‌کار شوند؛ به همین علت با نامه‌نگاری‌هایی که صورت گرفت دیروز اعلام شد برای ورود مصنوعات طلا ممنوعیت لحاظ شده است.

حسن‌پور با تاکید براینکه بسیج اصناف در حوزه اجرایی به هیچ عنوان وارد نمی‌شود، گفت: در خصوص اتفاقات اخیر بازار و مقابله با محتکران باید گفت هر چند این افراد یک درصد جامعه را شامل می‌شوند؛ ولی با این حال برای جلوگیری از فعالیت آن‌ها به تمامی بسیجیان اصناف در سراسر کشور اعلام کردیم تا نسبت به شناسایی این افراد اقدام کنند.

وی بیان داشت: لذا بسیج اصناف با توجه به دارا بودن 600 هزار بسیجی طی حدود یک ماه و نیم اخیر موفق شد احتکار مواد غذایی به ارزش 41 میلیارد تومان، لوازم خانگی به ارزش 65 میلیارد تومان، لوازم خودرو به ارزش یک میلیارد تومان را شناسایی، و محتکرین را برای برخورد قانونی به مراجع مربوطه معرفی کند.

حسن‌پور با اشاره به اینکه ارزش ریالی اقلام احتکاری شناسایی شده توسط بسیج اصناف 175 میلیارد تومان می‌شود، افزود: در این موضوع بسیج اصناف فقط وظیفه شناسایی و معرفی محتکران را به مراجع مربوطه دارد؛ اما اگر دولت درخواست دیگری داشته باشد، درباره آن تصمیم می‌گیریم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار