زنگ خطر الحشد الشعبی درباره تکرار حملات تروریستی داعش؛

دو انفجار انتحاری در استان «صلاح‌الدین» عراق 26 کشته و زخمی برجای گذاشت

منابع آگاه از وقوع دو انفجار انتحاری در بخش شرقی «الشرقاط» در استان «صلاح‌الدین» عراق و کشته و زخمی شدن 26 نفر خبر دادند.
کد خبر: ۳۰۵۳۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴ - 22August 2018

دو انفجار انتحاری در استان «صلاح‌الدین» عراق 26 کشته و زخمی برجای گذاشتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، منابع آگاه امنیتی از وقوع دو انفجار تروریستی و انتحاری در منطقه «الشرقاط» واقع در شمال شهر «تکریت» مرکز استان «صلاح‌الدین» عراق خبر دادند.

پایگاه خبری عراقی «موازین نیوز» با انتشار این خبر نوشت که دو انتحاری با کمربندهای انفجاری عاملان این انفجارها بودند که شب پیش (سه‌شنبه شب) در الشرقاط روی داد که این امر بیانگر احتمال تکرار حملاتی مشابه در استان نینوی و سایر مناطق آزادشده از سوی برخی بقایای داعش است.

بر اساس این گزارش، یک انتحاری کمربند انفجاری‌اش را در روستای «سدیرة» واقع در بخش شرقی الشرقاط منفجر کرد و طی آن نیروهای الحشد الشعبی وابسته به تیپ 51 را هدف قرار داد و موجب شهادت 5 نیروی الحشد از جمله یک خبرنگار به نام «عیسی عبدالرزاق» از گروه رسانه‌ای «الاعلام الحربی» شد و 10 نفر دیگر را زخمی کرد.

بیمارستان الشرقاط نیز اعلام کرده است که به خون نیاز دارد و خواستار اهدای خون برای کمک به مصدومان شده است.

«عشم الجبوری» یکی از فرماندهان تیپ 51 الحشد الشعبی اعلام کرد که یک انتحاری خود را در نزدیکی مقر نیروهای این تیپ در روستای سدیرة در جنوب شرق شرقاط منفجر کرد که طی آن 5 نفر شهید و 6 نفر دیگر زخمی شدند.

وی افزود: این انتحاری موفق شده بود از طریق کوه‌های «مکحول» به منطقه نفوذ کند و به محض رسیدن به مقر این نیروها در نزدیکی درب ورودی مقر خود را منفجر کرد و علاوه بر خسارات جانی، خسارات مالی زیادی نیز وارد آورد.

الجبوری تاکید کرد که بر اساس اطلاعات دقیقی که به دست ما رسیده؛ داعش ساختار نظامی خود را از طریق پایگاه‌هایی که در داخل کوههای مکحول و حمرین و نیز صحرای الشرقاط و سایر مناطق مرزی عراق دارد، ترمیم کند و تلاش دارد تا حملات جدیدی را با هدف ناامن کردن مجدد مناطق مختلف عراق، ترتیب دهد.

بر اساس این گزارش، انفجار انتحاری دوم، در نزدیکی مهمانخانه‌ «عدنان الغنام» نماینده سابق پارلمان عراق روی داد که طی آن این نماینده  و شماری دیگری از حاضران در محل حادثه زخمی شدند.

پایگاه خبری «بغداد الیوم» عراق، بر اساس آمار اولیه، شمار قربانیان این دو انفجار تروریستی را 26 کشته و زخمی اعلام کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار